Oväntat sjukdomsbesked....

Hade turen att träffa en läkare som jag träffat en gång tidigare och mindes var trevlig och bra i går när jag tog mig till vårdcentralen på Drop-in (eftersom de inte hade några andra tider)
Efter en rutinundersöning utan några konstigheter fick jag ta urinprov och snabbsänka för att sedan få snabbt svar på dessa...
Blev jätteförvånad när läkaren berättade att jag hade hög sänka och att urinprovet klart och tydligt visade på  urinvägsinfektion!
Hög feber och illamående är väl inte det man brukar koppla till urinvägsinfektion precis...
Har varit med om helvetiska urinvägsinfetioner tidigare, med enorm sveda och värk dygnet runt (absolut inte enbart vid tobesök som en del tror) den senaste hade jag dessutom vidrig sveda av under flera år efteråt trots att proverna inte visade på att någonting fanns kvar.
Hur som helst vill jag inte ta någon typ av penicillin eller antibiotia om det verkligen inte är nödvändigt eftersom jag är så känsligt för sådant precis som alla andra mediciner och dessutom har en mage som reagerar negativt på det mesta (vems mage reagerar inte illa på penicillin och antibiotika?!?)
Läkaren skickade i allafall provet på urinodling, så jag lär få svar på om det är virus eller bakterier (och vilken sorts bakterie i så fall) senast i morgon onsdag trodde hon.
Bra för då blir det ju lättare att ta ställning till om det ens är nödvändigt att ta penicillin eller antibiotika.
Så länge inte besvären, febern eller något annat hinner bli värre innan dess alltså, då måste jag få ett recept utskrivet innan jag fått några provresultat! :(
Hade sjalett på vårdcentralen igår p.g.a. den här hemska rakningen av huvudet (för att bli av med lössen) och tror banne mig att folk trodde att jag var en cancerpatient.
Det var som att de flesta andra i väntrummet undvek att titta på mig överhuvudtaget..
Där emot var det en läkare som gick in och ut flera gånger och tittade jättemycket på mig..
Riktigt obehagligt var det!
Måste till Ica och handla lite idag, då blir det helt klart mössa i stället...inget vidare att ha på sommaren, men mindre chans att folk verkar tro att man har cancer i allafall.
Nä, usch aldrig mer renrakat huvud igen! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0