Bra handkräm från Marilou bio

Det här handkrämen från Marilou bio har jag snart gjort slut på och tycker att det är en riktigt bra återfuktande/återfettande handkräm som nog kommer att inhandlas någon mer gång.
Den är ganska tjock, vilket säkerligen beror på att den innehåller närande sheasmör som även gör att den tar ett litet tag innan den går in i huden.
Ibland vill/behöver jag inte en fullt så fet handkräm, då brukar jag blanda den i handen med lite bodylotion eller liknande som har en lättare konsistens.
Doften är mild och fräsch och svår att störa sig på tror jag...där emot är jag osäker om det är naturlig parfym eller ej?!?
De enda minusen med den är väl just att det tar lite tid innan den går in i huden 
Om parfymen är av syntetiskt ursprung är det de största minuset och gör att den går bort helt för min del.
 
Ingredienser Aqua (water), butyrospermum parkii (shea butter)*, glycerin, cera alba (beeswax), aloe barbadensis leaf juice*, coco caprylate/caprate, glyceryl stearate, cetearyl alcohol, oleic/linoleic/linolenic polyglycerides, caprylic/capric triglyceride, potassium palmitoyl hydrolyzed wheat protein, simmondsia chinensis seed oil (jojoba seed oil)*, tocopherol, hordeum vulgare extract*, parfum (fragrance), xanthan gum, citric acid, sodium benzoate, dehydroacetic acid, benzyl alcohol, linalool, d-limonene.
 
Finns på Kicks precis som alla andra produkter i samma serie

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0