Solkrämsnyheter för ansiktet


Åh så bra!
Nu har Eco Cosmetics lanserat två solskyddskrämer för ansiktet, varav den ena är en tonad dagkräm med SPF 15 och den andra är en Solgel med hela Spf 30!  :)
Har ännu inte lyckats bestämma mig för vad jag ska satsa på för solskydd för ansiktet i år eftersom det inte är lätt alls att hitta något bra ekologiskt som man inte blir vit och kladdig som en clown av och/eller dessutom ger finnar.
Solgelen med Spf 30 låter helt klart som något för mig!
Finns ju de som använder sig av deras andra solkrämer i ansiktet med även om de är mer lämpade för kroppen.
Tyvärr imponerade inte den solskyddskrämen jag hade i från Eco Cosmetics förra året på mig ens på kroppen eftersom det var alldeles för kladdigt/fett, luktade alldeles för mycket och lämnade huden alldeles för vit efter insmörjandet.
Har du bestämt dig för vad du ska använda dig av i ansiktet? Eller hur hanterar du solen?

Beskrivning:

Ekologiskt solgel Spf 30 från Eco Cosmetics som är speciellt anpassat för ansiktets känsliga hud. Solskyddet uppnås genom en kombination av mineralpigment - gelet ger ett genomskinligt och pålitligt skydd mot solen. Innehåller extrakt av ekologisk havtorn och granatäpple som tillför huden näring och bibehåller fuktbalansen. Klimatneutralt.

Appliceras generöst före exponering i solen. Smörj in utsatta ytor med jämna mellanrum, speciellt efter bad. Lätt att applicera i ett jämnt lager.

• UVA / UVAB / UVAC solskydd
• Utan nanopartiklar
• Går lätt in i huden / Vattenresistent
• Innehåller ej PEG, SLS eller parabener
• Innehåller ej zinkoxid
• Ej GMO eller testad på djur

Båda finns här tillsammans med deras övriga solkrämer: http://www.jordklok.se/kroppsvard/solkram-mm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0