Eko Schampon


Något som jag tycker är svårt att hitta i den naturliga/ekologiska djungeln är ett bra schampo
, inte för att jag har testat hur många som helst eller några i de högre prisklasserna som t.e.x. John Masters Organics (som jag har läst mycket bra om av andra), men de flesta jag har testat har varit ungefär lika usla på att tvätta mitt hår rent tyvärr :(
Dit hör bland annat schampon i från Urtekram, Bentley organic, Suhada nature (Lidl) och Vermont soap organics (en flytande olivtvål som även kan användas som hårtvätt) och då schamponerar jag alltid två gånger dessutom!!
Jag är verkligen trött på att lägga pengar på schampon som funkar uselt och som slutar som handtvål eller duschcreme i stället.
Tur att de duger till det visserligen!
Macurths schampo med brännässla var tidigare det enda schampo som jag var nöjd med, men nu när jag har köpt en ny flaska efter att ha testat andra schampon så funkar inte ens detta bra längre (?!?)
Håret blir visserligen rent, men schampot är svårfördelat eftersom håret känns som en torr trasslig buske under hårtvätten, typ svinto :(
Så vad säger ni?!?
Har ni hittat något eko/naturligt schampo ni är nöjda med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0