Konstigt blodtryck?!?


Känns skumt men intressant med mitt blodtryck just nu måste jag säga.
Tar blodtrycket två gånger i veckan på psyk för att hålla koll på att jag inte får för högt blodtryck av Metaminan (ADHD-medicinen) eftersom man kan få det.
Well, jag vet inte om det är jag som är ett ovanligt fall eller om det beror på någonting annat för mitt blodtryck har nämligen bara sjunkit !?!?
Ett par veckor innan jag påbörjade medicineringen var mitt blodtryck 112/74, ett bra värde med andra ord.
Idag några veckor senare ligger mitt blodtryck på 90/60!?!
Var ska detta sluta om det forsätter att sjunka?!?
Vårdguiden.se kan man läsa detta:
Lågt blodtryck hos vuxna anses generellt vara om blodtrycket är under 90/60, men endast när blodtrycket är så lågt att man får symtom anses det i praktiken vara för lågt.

Min psykkontakt frågade om jag kände mig yr, det gör jag inte....tvärt om faktiskt!
Normalt sett innan medicinen kände jag mig lättare yr och det svartnade ofta lätt framför ögonen på mig när jag reste mig ur sängen eller i från hukande ställning t.e.x.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0