Jul jul strålande jul...


Jag är väl knappast ensam om att redan ha ångest över julen, även om man kan ha många olika anledningar att känna ångest/stress över den tiden...
Finns så mycket att nämna egentligen, men för min del i jul kommer det ett extra jobbigt moment in i bilden....en ny person i fyra dagar i samma hus som jag inte ens har träffat än!!!
Jag brukar ju må tillräckligt dåligt över att en gång om året vistas i ett hus med bara farsan ,brorsan, syrran och jag under denna period...
Jag försöker alltid få till det så att vi åtminstone inte måste vara där samtidigt alla dagar i hop, men de här fyra dagarna när brorsans flickvän kommer går det inte att få till mindre om jag inte bojkottar dagen julafton, vilket känns jobbigt att göra det med....sitta ensam då...huuuu! (Finns säkert några som trivs ensamma då, men det är nog en vanesak?!?) Det är inte bara jag som tycker att det här ska bli extra jobbigt heller, farsan hade gärna sluppit också....han är ju bland annat väldigt stresskänsligt precis som mig!
Han har ju träffat henne en gång i flera dagar när de var och hälsade på nyligen och vet ju vilken pratkvarn och besserwisser hon är...
Förstår honom totalt om hon är lika babblig som jag, han blir ju skittrött av att jag babblar mycket, hur sjutton ska han då palla två sådana i samma hus?!?
Förstår ju så klart att brorsan vill träffa henne över jul med...men två dagar hade väl kunnat räcka?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0