Logona Aloe & Verbena handkräm


Logona - Daily Care Bio Aloe+Verbena Handcreme
Bio aloe + citronverbena. Intensiv hudvård för nariga, torra händer.
Ekologisk aloe vera, jojoba och sheasmör.
Cremen tas upp snabbt, har långtidsverkan och gör huden mjuk och smidig.
INCI:
 Aqua (vatten), Alcohol*, Elaeis Guineensis (Palm) Oil*,Palmitic Acid, Stearic Acid, Butyrospermum Parkii (Sheasmör)*,Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice*, Cetearyl Alcohol,Cetearyl Glucoside, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*,Xanthan Gum, Sodium PCA, Verbena Officinalis*, ChamomillaRecutita (Kamomill) Flower Extract*, Betaine, Glycerin, SodiumLactate, Lactic Acid, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Tocopherol,Parfume (eteriska oljor), Limonene, Linalool, Citral, Geraniol,Citronellol (innehållsämnen i de eteriska oljorna)* Ekologisk råvara
Finns bland annat här:Renskönhet

Detta är min nya bekantskap som jag blev nyfiken på efter att ha läst flera bra rescensioner av och därför slog till på när jag fick syn på den i butiken Hälsa för Alla på Drottninggatan (bredvid Sergels torg)
vad tycker jag om den här då?
En helt ok vardagshandkräm.
Den har en krämig ganska tjock konsistens, men går ändå lätt och snabbt in i händerna och lämnar dem helt ok återfuktade med en härlig frisk lite syrlig men ändå mjuk doft.
Jag är där emot tveksam till att den skulle funka riktigt bra till riktigt torra händer, men kanske?!?
Har bara använt den i ett par veckor och vet där med inte hur den håller i långa loppet i kylan.
Prisvärd tycker jag att den är med sina 65kr för 100ml i allafall.
Men jag längtar tillbaka till min lyxigare Weleda pomegranate handcreme, det måste jag medge att jag gör! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0