Ögon ögon...


Har testat en vecka utan att dricka något grönt eller vitt te
för att se om det blev någon bättring för ögonen (brorsans gröna te ger mig ont i ögonen har jag tidigare kommit underfund med) men nej, det blev det tyvärr inte...fast jag är även glad över att det inte var där det låg eftersom jag ju vill fortsätta dricka gröna och vita teér både för att jag trivs med det och för att det har en massa nyttiga egenskaper.
Nu tänker jag testa att vara utan min dagliga gula Kiwi i en vecka för att se om det gör någon skillnad, tål ju sedan tidigare inte grön Kiwi (Sveda på tungan/i gommen/irriterad i halsen och diarré) men har aldrig märkt av samma symptom vad det gäller gul Kiwi...
Fast jag börjar undra om det ens beror på någon sorts överkänslighet vad det gäller födoämnen eftersom det ena ögat är mer irriterat/rödare än det andra..
Hmm, måste väl boka en tid på Vårdcentralen om jag inte kan få en tid direkt hos en ögonläkare som jag blivit tipsad om och som ska ha korta väntetider...
Måste i allafall få någon hjälp och klarhet i det här mår ju mer och mer psykiskt dåligt av det här ju längre det pågår.
Rädd att det aldrig ska gå över och bara bli värre och värre med både ondare och betydligt mer irriterade och röda ögon och att jag i värsta fall kommer att bli blind i långa loppet!!! Hemska tanke! :(
Tycker att det ser ut som om jag har gråtit eller/och ser febrig och sjuk ut på ögonen och när jag handlar/snackar med expediter och sådant tycker jag att de kollar lite konstigt/annorlunda på mig...obehagligt!
......
By the way, jag har svarat på en del inlägg ni skrivit!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0