Hemmagjort att dutta på orenheter och småsår...


Det finns ju rätt mycket produkter ute på marknaden att punktbehandla finnar och orenheter med, både med bra och dåliga ingredienser...frågan är bara hur mycket de faktiskt hjälper?!? (Har själv dåliga erfarenheter)
Allt handlar ju givetvis om helheten, en bra naturlig rengöring (Dr Hauschkas rengöringskräm rekommenderas starkt) och kompletterande naturliga ansiktsprodukter och givetvis spelar det oerhört mycket in hur man lever sitt liv, äter, sover o.sv...
Men, ibland kan man ju trots allt behöva något även om man försöker göra sitt bästa både in och utifrån och då kan man lätt göra ett busenkelt och billigt medel själv som det här jag komponerade i hop för ett par veckot sedan :)
Det här är allt du behöver:

♥ Äppelcidervinäger
(Ekologiskt)
♥ Honung
♥ Vatten

Ta fram en liten kopp el liknande.
I med 1/2 tsk äppelcidervinäger
I med 3 tsk vatten
Sist men inte minst en liten gnutta honung(ungerfär hälften av bomullsdelen på en tops)
Jag brukar ta honungen på en kniv som jag sedan rör runt i glaset med och sedan får stå i några minuter så att honungen löses upp i vätskan.
Klart!

Duttar sen med tops med detta när jag inte har kunnat låta bli att pilla/klämma pormaskar eller någon finne i några dagar morgon och kväll och har då märkt att det både läker bättre/snabbare och motverkar eventuella inflammationer avsevärt :)

Har även testat detta som ansiktsvatten och tyckte att det verkade lovande till en början....sedan blev huden torr av detta, så det är ingenting jag rekommenderar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0