Ansiktsh**vete!

Jag förstör mitt ansikte mer än någonsin (sedan tonåren i allafall) blir stående nääära badrumsspegeln stirrande in i varenda liten por och bara måste klämma, pilla skrapa och riva på minsta lilla ojämnhet...
Kan inte sluta, det är ett tvång en jätteond cirkel...vet inte hur många gånger jag har lovat mig själv att sluta, men ändå bara misslyckas.
Blir stående flera timmar om dagen ibland..
Normalt sett har jaginga finnar direkt, särskillt inte under vinterhalvåret, men allt detta pillande har lett till att jag får inflammationer, sår och allmänt ful hy hela tiden nu :(
Mitt eget fel ju! Blir så jäkla arg på mig själv!
Det här leder i sin tur till att jag knappt kan vara utomhus på dagarna eftersom jag inte tål solen och måste ha solskydd på mig, vilket inte går i hop särskilt bra med min trasiga hy...
Så jag sitter inne onödigt mycket och mår skitdåligt eftersom jag vill vara ute samtidigt som jag mår skitdåligt när jag väl är ute eftersom jag känner mig så ful i hyn att jag inte vill att någon tittar på mig överhuvudtaget, vilket folk gör och då skäms jag över mitt ansikte, känner mig som ett missfoster och mår allmänt kasst.
I dag skulle jag egentligen ha tagit tag i en jobbig grej som innebär att jag måste möta en snubbe som jag aldrig tidigare har träffat och ordna upp en grej, men eftersom jag har hållit på så med mitt ansikte att det är alldeles fullt med röda märken så pallade jag helt enkelt inte detta (precis som förra veckan alltså!)
Jag vet att jag gör detta av liknande anledningar som jag käkar för mycket choklad och socker.
Det vill säga för att stå ut, för att jag är stressad, ångest, nedstämdhet, beslutsångest, trötthet, har ont, skjuter upp saker som  jag måste ta i tu med som jag tycker är jobbiga att ta tag i o.s.v.
Att det det drivs av min inre autopilot gör det inte enklare att bryta precis :(
Men jag vill ju sluta upp med detta idiotiska beteende!!!
Nu!!!

Behöver väl knappast nämna att jag inte är någon vidare bra recensent vad det gäller ansiktsprodukter nu.
Skulle nog knappast bli en särskilt rättvis rescension ang produkterna.
Men jag säger i allafall detta: 
Är osäker på Dr Hausckas Melissa Daycreme nu, vet inte om den passar min hy?!?
Kör även med Salviderm Naturligtvis ansiktstvätt sedan några veckor tillbaka, men är även osäker på den, den är mild och så, men är den tillräcklig för en hy med tendenser till orenheter?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0