Kokosolja spf 15?!?


NU är min dator ÄNTLIGEN tillbaka, fixad som attan och virusfri! :)
För er som undrat tidigare ang reklamen på min blogg.... jag har tidigare nämnt att jag ej får betalt för att den finns, men där emot är det så att man måste betala 59kr/mån om man vill bli av med den! :(
Så nu vet ni det!

Nu tänker jag gå pang på ett inlägg Zarah Öberg har skrivit i sin blogg om att kokosolja har en naturlig solskyddsfaktor på spf 15 (har kopierat texten nedan i från hennes sida här: http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=2168) Jag vet i sjutton om jag tror på det ja, prövade kallpressad virgin ekologisk kokosolja en gång förra sommaren i ansíktet och tyckte banne mig att solen brände värre i stället...
Kanske ska jag testa igen?!?
Vad tror du om detta?
Har du någon egen erfarenhet av kokosoljan i solen??

Giftiga ämnen i solskyddsprodukter och solkräm med nanopartiklar

Var noga med att undvika vanlig solkräm och byt mot kokosolja som innehåller naturligt tiosol (solskydd 15) eller använd en naturlig och ekologisk produkt.

Se upp för solskyddsmedel med oxibenson, som är ett ämne som anses vara cancerframkallande. Oxibenson absorberas i kroppen, särskilt när det tillförs via vår höt absorberande hud. Var även noga med att undvika solskydd i sprayformat eller pulveriserat solskyddsmedel. Du ökar riskerna för inandning av små, gifitga partiklar och det är särskilt viktigt hos små barn.

Om du absolut vill använda solskyddsmedel, så är det bättre med de som innehåller titandioxid eller zinkoxid, som anses vara mindre farligt än de nyare kemikalier som kommer på marknaden.

Nano-solkrämer bör du undvika i allra högsta grad. Vi har inte en aning om hur nanopartiklarna påverkar oss och det finns inte heller forskning som stödjer att det är ofarligt. Zinkoxid på nanonivå kan döda tarmceller och hjärnans stamceller, liksom tränga in genom huden och in i blodet och urinen. Det finns också studier som förbinder nanobaserad titandioxid med genetiska förändringar, såsom Alzheimers sjukdom, autism och epilepsi. Nanopartiklar har även setts passera placentabarriären hos gravida däggdjur.
Källa:
Jordens vänner
NaturalNews



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0