Det som blivit bättre...


Det är lätt att glömma av de bra grejerna
, saker som har blivit bättre mitt uppe i allt jobbigt skit jag ständigt tampas med....
De är ju definitivt värda att nämna och påminna sig om...
Fast som vanligt så finns det ju något negativt även med det positiva...
Ofta går det åt helvete när det är uttalat i skrift eller ord...
Har inte alla varit med om att man har sagt " Jag har inte varit sjuk på jättelänge nu" och så blir man sjuk inom de närmsta dagarna!?!
Sjukt är det!
Så nu när jag berättar att mina väldigt långvarigt torra och flagande läppar + de djupa onda sprickorna i hälarna är ett minne blott sen några månader tillbaka vill jag ju inte att de ska börja jäklas med mig igen! :(
Vad har jag gjort för att bli av med skiten då?!?
Läpparna
Verkligen ingenting annorlunda än tidigare, d.v.s. använt Weledas läppbalsam och det gick bara över lika plötsligt som det kom!? (Testade även Apiderm salva med Manukahonung som du tipsade om Ellen, men det var inget för mina läppar tyvärr..)
Hälarna
Där krävdes det dock lite jobb, nämligen till att börja med att minst smörja in dem varannan dag och fila dem en gång i veckan enbart med sandpappersfil.
Låter säkert inte särskillt avancerat för de som har som vana att smörja fötterna varje dag och fila regelbundet, men för mig som inte har någon regelbunden vana har det känts som en ytterligare jobbig rutin bland alla andra tråkiga vardagssysslor.
Sen var det en skillnad med fotfilandet som jag inte har tänkt på tidigare som gjorde en stor skillnad, nämligen att alltid fila i samma riktning som sprickorna, aldrig hur som helst och rakt över dem för då blir det lätt ännu värre!
Har helt slutat att använda min metallfil som tar mycket mer eftersom huden ju fungerar som så att filar du mycket eller för ofta ja då vill huden skydda sig och börjar bara att bilda mer hård hud.
Har kört slut en tub fotkräm av Lidls naturliga märke Suhada bland annat, en ganska lätt godisluktande fotkräm som går snabbt in i huden men gör sitt jobb helt ok och har ett rimligt pris på ca 39kr och lagt till med Försvarets hudsalva i sprickorna som komplement då och då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0