Efterdyningar och besök...



Förutom att jag har varit fruktansvärt trött efter olyckan
med svimmningarna (ja, på den nivån att jag skulle kunna somna när som helst under dagen ungefär) så har jag dessutom varit yr och ostadig vilket har gjort det hela läskigare....fast det började kännas bättre för några dagar sedan tack och lov!
I måndags kom min farsa och faster upp till Sthlm på sitt årliga besök...kunde ju kanske ha kommit lite lägligare vid ett annat tillfälle...men men....
Var vid Drottningholms slott med dem en dag och strosade runt lite bland alla turister..
Det kom en stor grupp med  japaner och nästan alla kvinnor hade solhattar på sig, så för en gångs skull var jag inte ensam i min hatt :)
Annars kan det gå dagar innan jag ser någon som har en hatt, och då är det ju ändå storstan vi talar om...
Det är inte så himla kul att folk glor extra på en bara för hattens skull....skulle ju helst gå utan hatt och ha ett mycket bättre pigment så att jag kunde tåla solen mycket bättre i stället!
Ibland vill man ju bara vara i fred, inte ha en enda blick från folk..

Tydligen är det så att man alltid ska åka in till sjukhus om man har slagit sig i huvudet och svimmat...
Tydligen kan även något till synes litet göra att man får en blödning inne i huvudet som succesivt blir värre och kan kräva operation...
Det kan till och med ta några veckor innan man vet om det eftersom symptomen inte kommer innan dess.
*huga*
Well, förhoppningsvis råkar jag inte ut för det, jag slog mig nog trots allt på ett ställe i skallen som är mer skyddat än vissa andra ställen.

Armen har blivit värre dock...svårt att använda den överhuvudtaget utan att det blir värre :(
Det stukade fingret är fortfarande svullet, missfärgat och lite snett och går inte att böja särskillt mycket...borde väl ändå ha gått över efter 9 dagar tycker jag?!?
Nå väl, kunde ju ha varit värre....

I dag ska jag till tandläkaren, en ny tandläkare eftersom min förra har slutat..
Har inte varit hos tandläkaren på ett par år, inte så länge kanske?!?...men jag har några små början till hål att hålla koll på förutom att jag är väldigt orolig för mina slitna tandhalsar p.g.a. mitt i många år alldeles för hårdhänta tandborstande + att jag har haft ett tvångsmässigt beteénde som gjort att jag borstat tänderna i ca 20 minuter varje gång!
Nu har jag äntligen klarat av att dra ner på det till 4 minuter med eltandborste :)
Men jag skäms verkligen över mina sönderborstade tandhalsar, de ser verkligen äckliga ut och dessutom är det väl de som gör att mina tänder är så känsliga....kan absolut inte äta t.e.x. svarta vinbär eller en hel del andra sura grejer utan att det känns förfärligt i tänderna i flera dagar efteråt.
Är rädd att den nya tandläkaren ska säga något hemskt om mina tänder nu dessutom :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0