Mádara Herbal deodorant


Hade vägarna förbi Skanstulls Hälsokost i går för att köpa Maxosol och började som vanligt att prata med någon/några kunder för att både ge råd/synpunkter eller fråga något..
I går var det bland annat en kvinna som köpte Mádaras deodorant som jag pratade med, hon hade använt den tidigare och forsatte alltså att köpa den, vilket ju låter som ett bra betyg.
Hade det varit jag hade jag ju hellre testat något annat märke om jag inte vore nöjd så...
Många är ju missnöjda med naturliga deos.
Att den innehåller Alun som första ingrediens låter väldigt lovande eftersom jag tycker att Alunstendeodoranter är bra :)
Den här kostar ca 109- 115kr beroende på var den köps.
Information från Mádaras hemsida:

Deodorant med växtextrakt som verkar antiseptiskt och lugnande.
 Långtidsverkande och 
färgar ej.
 Snabbtorkande. 
Ger skydd och fräschet hela dagen. Minskar doft utan att blockera porerna.
INNEHÅLLER: Alun, rosenvatten, ringblomma, kamomill, salvia och pepparmynta.
ANVÄNDNING: Applicera i armhålorna på väl rengjord och torr hud, kan användas dagligen.

INGREDIENSER (INCI):Aqua/Vatten, Potassium Alum (Alun), Rosa Damascena (Rosenvatten) Flower Water*, Glycerin*, Carrageenan, Calendula Officinalis (Ringblom) Extrakt*, Chamomilla Recutita (Kamomill) Extrakt*, Salvia Officinalis (Salvia) Extrakt*, Mentha Piperita (Pepparmynta) Extrakt*, Alkohol, Aroma**, Limonene**, Linalool**, Geraniol**, Farnesol**, Citronellol**, Citral*** från ekologiska odlingar
** äkta eteriska oljor

100% av de totala ingredienserna har ett naturligt ursprung

8% av de totala ingredienserna kommer från ekologiska odlingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0