Mádara en stor besvikelse!


Ack så besviken jag blev på den här rengöringsmoussen i från det Lettiska ekomärket Mádara :(
Så besviken att jag knappt kan minnas att jag varit så besviken på någon ansiktsrengöring någonsin faktiskt :(
Varför?
Jo för att det här marknadsförs som en skonsamt djuprengörande mousse som passar alla hudtyper utan att vara uttorkande...
Första gången jag rengjorde ansiktet med denna gjorde jag som det stod, d.v.s. pumpade några gånger och sedan rengjorde ansiktet med skummet, resultatet som väntade mig sen var visserligen en till synes djupt rengjord hud eftersom till och med pormaskar nästan hoppade ur porerna ;)
MEN huden blev riktigt uttorkad och stram, så torr att jag till och med fick vita hudflagor i pannan där min hud tenderar att vara rätt fet.
Så, nästa gång jag testade rengöringen smorde jag först in ansiktet med olivolja och tog sedan mindre av rengöringen...
Resultat:
Något mindre torr hy, men alldeles för torr ändå..
Testade den tre gånger och under dessa tre dagar började min hy att se riktigt ansträngd och torr ut trots att jag smorde in den ordentligt under dagen med fet kräm.
Hmm hmm, har läst flera bra rescensioner av den här rengöringsmoussen tidigare så jag känner mig förvånad på det negativa resultat jag fick verkligen, särskilt med tanke på att jag har läst om de som verkligen gillar den här och inte alls upplever den som uttorkande trots att de har hud som är mer åt det torrare hållet...
Så olika man kan reagera!
För mig var det här i allafall 149kr rakt i papperskorgen :(

Innehåll:
Aqua, Rosa Damascena (Rose) Distillate*, Sodium Cocoamphoacetate, Alcohol, Glycerin*, Surcose Cocoate, Achillea Millefolium (Yarrow) Extract*, Hypericum Perforatum (St. John's Wort) Extract*, Calendula Officinalis (Calendula) Extract*, Chamomilla Recutita (Camomile) Extract*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0