Lite om läget...

Jo då, jag lever fortfarande även om jag ofta undrar varför?!?
Ibland är nog enda anledningen till att jag inte avslutar mitt ”liv” att jag anser att det är fel att ta sitt eget liv (eller någon annans för den delen också) man gör bara inte det!
Sen kan man ju undra varför man ska gå runt och bara överleva?!? Ja, sådant och mycket annat kan man verkligen undra över.....
Well well.....
Förra veckans aktiviteter gick bättre, eller jag fixade i alla fall veckan bättre än veckan innan då jag höll på att gå sönder...
Den nya kursen Vedic Art (en typ av målning, men inte som vanlig målning och framför allt inga vidriga stilleben tack och lov!) tror jag förhoppningsvis kan ge något i förlängningen, har inte riktigt kommit i gång än dock.
Var ett par kvinnor där förutom mig och ledaren första gången, alla verkade trevliga och vettiga.
Förra gången var ingen av de där, i stället var det en kvinna som var totalt osocial (tror inte ens hon presenterade sig..) och tjejen som går på Silvret som jag inte vill ha mer att göra mer än så eftersom hon är alldeles för ”på” mig o.s.v....(den sista personen jag ville skulle gå i den här målningen) + jag och ledaren.
Stämningen var jättetung och deprimerande och på fikapausen blev det alldeles  ansträngt  med en massa obehaglig tystnad....
Att jag tidigare har fått höra att ledaren av kursen skulle vara väldigt intensiv, babblig o.s.v. har jag verkligen inte märkt av, jag förstår mig över huvud taget inte på hur någon skulle kunna tycka det?!? Hon hade väldigt gärna kunnat få prata mer...
Men som en jag pratade med när jag nämnde min förvåning sa ”Hon kanske har blivit tillsagd att lugna ner sig?!?”
Kanske det?!?
Nå väl, förhoppningsvis kommer stämningen vara bättre i morgon....så länge det inte bara är vi som var där sist vill säga....i så fall tror jag banne mig att jag hittar på att jag  har en tid att passa och måste gå tidigare eller något.....

Sjukgymnasten då, ska väl berätta lite om det med...
Har gått hos henne tre gånger nu och hon verkar vettig.
Det vi har jobbat med är bara hållningen faktiskt och några till synes lätta övningar (utan styrka) men som i själva verket inte alls är eller har varit särskilt lätta.
Jag hade faktiskt ingen aning om att min hållning var så fel som den faktiskt är...och det gör mig riktigt arg eftersom vare sig någon annan sjukgymnast jag har gått hos tidigare eller kiropraktorn har tagit någon fasta på det!
Jag håller i alla fall på att försöka hitta en bättre hållning i alla lägen nu...hitills har det hjälpt mig särskilt när jag är ute och går...
I vanliga fall har jag så helvetiskt ont i mina axlar och nacke att jag måste hålla i jackkragen för att bära upp jackan eftersom jag inte orkar bära den lilla tyngden på axlarna ens.
Nu när jag går behöver jag inte hålla i jackkragen alls och har inte alls lika ont längre, en stor förändring av en så liten förändring.

Skrev det här över för ett par dagar sedan, så nu har jag varit på kursen i Vedic Art  en tredje gång...
Alla gånger har varit olika och känts olika.
Vi var fler den här gången och stämningen var inte dötung, men det kändes jobbigt än då av flera skäl.
Man ska till exempel vara rätt tyst och gå in i sitt skapande, vilket jag tycker är svårt och kursledaren sa till oss (mig?!?) flera gånger att inte prata.
Tog det väldigt personligt och som om hon anklagade mig för pratet eftersom jag vet att jag kan vara mer högludd än andra men inte nödvändigtvis alltid är den som pratar mest, men eftersom jag märks mer så blir det väl lätt så kan jag tänka mig?!?
Hur som helst så tar jag sådan kritik som ett påhopp på mig som person och att jag inte får vara som jag är/inte passar in/måste ändra på mig vilket gör mig väldigt upprörd eftersom jag ju hela tiden kämpar med att kunna vara mig själv....
Sedan har jag svårt för en av deltagarna som är lite eeeeee....vet inte hur jag ska beskriva, men lite av en Besservisser är kanske är vad hon är?!?
Lite hård kan man nog säga att hon är också...
Jag blir i alla fall väldigt osäker om jag pratar med henne och rädd att säga fel och sådant, tror förresten inte hon gillar mig och sådant har jag också svårt med så ;)
Helst så skulle alla gilla mig, men inte på fel sätt och inte fööör mycket för då blir det ju också jobbigt!
Ja, jag vet hur sjukt det låter ...skrattretande.... 
Nå väl, nog för nu....
Skavlan på tv snart, härligt! :)Trevlig helg på er!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0