Terapi och rutiner



Nu har jag träffat min terapeut igen ett par gånger
efter hennes många månaders frånvaro i från jobbet.
Vet inte riktigt hur det blir framöver med terapin.
Vi måste komma fram till hur vi ska jobba, vad för område vi ska sikta in oss på eftersom det är omöjligt att jobba med alla mina problemområden samtidigt..
Tanken är hur som helst att vi ska rikta in oss på något som ändå kan "skapa ringar på vattnet" som hon uttryckte det.
Ja så att fler problem liksom ändå löser sig....

Frågan är om vi ska starta först i mitten av februari någon gång när ADHD-gruppen i princip är över?!?
Kanske är bäst så, så att jag kan fokusera helt och hållet på den...
Ska besluta mig om det tills vi ses nästa vecka, sista innan jul.

En annan sak hon sa...
Allt det här med problemen med att få i hop mitt vardagliga liv är något som jag verkligen måste lösa, ja helt enkelt som "skalman med ät och sov-klocka" som hon uttryckte det.
Varför kanske någon undrar?!?
Jo, för att jag skulle må så bättre av rutiner (eftersom allt är så jäkla kaotiskt rörigt i skallen så underlättar det ju med att ha ordning på något) precis som alla med ADHD/ADD mår bättre av det (och de flesta andra människor med för den delen) detta tar alldeles för mycket tankar och kraft av mig att inte ha ordning på att det blir svårt att jobba med grejer i terapin som det är nu :(
Måste med andra ord bli jäkligt disciplinerad, kämpa som tusan för att få vardagen att funka bättre.
Verkligen inte lätt, men nödvändigt!

Till exempel ska jag gå och duscha och sådant jag gör på kvällen nu (så tidigt som möjligt på kvällen) så att jag inte fastnar framför tv:n och drar ut på allt in i det sista och kommer i säng för sent som alltid, men samtidigt alltid är stressad när jag väl sitter framför tv:n eftersom jag vet att jag har jobbiga göromål framför mig som jag måste ta i tu med sen (Urk!)
När uppfinner någon en maskin som gör att man kan sitta i soffan och glo på tv och samtidigt bli duschad, tandborstad och liknande?!? ;)

Nä, in i duschen omedelbart bums NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0