Yrsel


Redan innan jag hade klivit ur sängen idag märkte jag att jag var yr
och inte blev det bättre av att ha klivit upp och kommit i rörelse :(
När jag lutar mig framåt eller bakåt blir det dessutom sämre...
Det är ju möjligt att det handlar om spänningar runt nacke/axlar...är ju inte särskillt omöjligt...
Men det är läskigt och jag blir rädd att jag ska svimma idag eller att det är någon typ av farlig yrsel som beror på något sjukdomstillstånd eller så....
Usch!
Jag är ju egentligen van vid yrsel, eller var kanske man ska säga?!?
Första gången jag drabbades av yrsel var jag runt 16 och det var extremt jobbig yrsel av snurrvariant..
Allting snurrade runt mig och jag var tvungen att lägga mig ner i någon timma medan det fortsatte snurra men blev väl bättre efter ett tag antar jag?!?
Troligtvis handlade det mycket om mina ätstörningar/svältperioder/träningsmani i kombination med spänningar i nacke och axlar då...
Senare har jag inte haft den läskiga snurryrseln, men där emot en jäkla massa av annan yrsel under många år vilket har varit väldigt påfrestande eftersom det gjort att jag blivit mer rädd, fått mer katastroftankar/känslor och ångest av eländet.
Hoppas verkligen att det är kortvarit nu!
Dagen har ju bara börjat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0