Chokladkyss



 Läppbalsam, chokladkyss

Ingredienser: Bivax, kakaosmör, kakao, rapsolja,  ricinolja och eterisk olja av mynta.

Mitt nya mintchokladdoftande läppbalsam är detta :)

Var ju tvungen att testa detta med tanke på vilken chokladaddict jag är..
Jo, då det funkar helt ok, varken mer eller mindre..
Men en grej var oväntad, nämligen att läppbalsamet i sig är brunt som choklad och även ger en lätt brun nyans på läpparna.
Har man ljusa läppar och inte vill ha en sådan nyans så är det här inget att rekommendera med andra ord.
Tack och lov har jag inte särskilt ljusa läppar naturligt, så på mig märks det i princip ingenting av det bruna ...
På läpparna vill säga, för här kommer the big minus....choklad runt munnen, japp det blir lätt så om man inte kollar i en spegel när man använder det (jag har ofta choklad runt munnen av naturliga skäl än då ;)
Ett läppbalsam ska man i allafall enligt mig inte behöva en spegel för!
Så, nej det här är inget jag köper igen, men där emot kanske jag testar något av de andra från Svenska Lisen Organics.
Det här var för övrigt den första produkten jag testat i det här märket.
Någon som testat någon av de andra produkterna och tycker något kanske?!? :)
Finns här bland annat:
http://www.lisenorganics.com/SHOP.asp

Kommentarer
Postat av: Ellen

Håller med om att man skall kunna applicera läppbalsam utan spegel. Synd att den ger färg på läpparna (även om bara ytterst lite) och brunt är dessutom inte en färg som passar mig för annars låter den ju jätte mumsig.



Kram

2010-09-22 @ 17:21:32
Postat av: Estelle

Nä, brunt är inte min färg heller...och ärligt talat tycker jag att det är ytterst få som passar i att ha någon typ av brun nyans på läpparna.

2010-09-23 @ 08:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0