Hudlös

Nu har jag bara läst bloggar om hemskheter/dåligheter och mår skitdåligt av det + att spänningsnivån i kroppen redan är tokvidrig... (visste inte innan att det skulle vara hemskheter...)
KAOS KAOS! Är så jäkla trött på allt jäkla känslo/tankekaos jag lever i.
Hudlös som jag är, suger upp allt runt omkring mig ....allt i hela världen känns det som, kan inte hantera detta!
Sen gör det att jag känner ännu mer att det inte är någon idé att leva ändå, allting är ju ändå bara hemskt liksom!
Ofta tänker jag att det är hemskt att sätta barn till världen ens, varför utsätta dem för det?
Det är väl lika bra att vi bara dör ut hela mänskligheten, allting är ju ändå på väg ut för....
Ja, jag vet det här låter hemskt!
Men det är så det känns....

Nu orkar jag inte ens svara på kommentarerna som jag hade tänkt :(


Kommentarer
Postat av: Ellen

Oj oj oj Estelle. Känner igen mig totalt i det där (för ovanlighetens skull va?! ;-) ).



Man vet ju att man skall undvika sådant. Ibland kan man inte låta bli i alla fall (och då får man ju skylla sig själv) men ibland råkar man höra/läsa/se saker trots att man inte vill eller är beredd på det. Det blir som desto värre om man inte är förberedd.

Vissa perioder klarar jag inte ens av att se/höra på nyheterna. Klarar det mindre och mindre. Det är ju bara en massa bedrövelser. Inga direkt roliga grejer. Och det deprimerar mig och jag får ångest osv. Jag har överhuvudtaget väldigt svårt att hantera obehagliga grejer. Som du, suger jag åt mig allt sådant. Så nuförtiden undviker jag så mycket som möjligt att titta/läsa/lyssna på nyhetsprogram och sådant. På sätt och vis tycker jag det är synd att det är på det viset, man vill ju gärna hålla sig med vad som händer i världen, man blir ju så avklippt från allt annars. Men jag tycker jag mår bättre när jag undviker sådant så...



Detsamma gäller medicinprogram eller t.o.m serier som utspelar sig i typ sjukhusmiljöer. Blir då rädd att jag också har den där sjukdomen. Jag har ju alla symptomen. Vad larvig man kan vara egentligen.



Men jag tycker att det verkar som att det mer och mer fokuseras på allt negativt som finns, alla problem, allt hemskt som händer. Det "säljer" väl bättre. Men det blir för mycket. Framförallt om man är som du och jag.



Stor kram på dig!

2010-10-05 @ 14:08:02
Postat av: Ellinor

Så där kan jag också känna väldigt ofta, att det vore bäst om vi bara dog ut hela människosläktet för att rädda denna värld. Vad vacker den måste ha varit innan vi kom...

Postat av: Stefan

Jag känner inte riktigt igen mig i det där..

Men så är jag ju man också, och vi är ju lite mer okänsligare.. eller nåt.. ;)

Självklart kan jag känna empati och så, men jag låter inte det jobbiga komma in under huden på mig själv..

Önskar jag kunde dela med mig av den egenskapen till dig!

Kämpa dig tillbaks in på banan nu igen!



Många Kramar.

2010-10-06 @ 15:15:21
URL: http://fefanfefan.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Tack för tipset! :) Men tyvärr bor jag inte i Stockholm och inte heller i närheten.

2010-10-11 @ 18:23:28
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Estelle

Ellen



Mmm, det man inte är förberedd på är värst oftast ja, kan ju vara en hemsk löpsedel eller som för några dagar sen när jag åkte pendeltåg och två tonårskillar snackade om terrordåd, vilka platser de trodde skulle vara mål i Sverige...då ville jag helst ha haft tillgång till öronskydd eller bett dem att hålla käften.



Nyheterna undviker jag konstant sen många år tillbaka faktiskt eftersom jag reagerar precis som du tyvärr, men visst är det synd att man inte an hänga med och så...(min farsa som inte fattar hur vidrigt det är att vara så känslig säger till mig att man ju måste hänga med i vad som händer...hmm)

Jo, det där med medicinprogram/serier och liknande är ju likadant...uj uj uj vilken hälsoångest man får,men samtidigt kan sådana program vara så oerhört lockande tyvärr ;)



Tycker verligen också att det fokuseras alldeles för mycket på allt hemskt, och det är väl som du säger att det är det som säljer och så tyvärr :(

Jag har länge önskat att de fanns ett nyhetsprogram med bara positiva nyheter...som komplement i allafall, för nog sjutton måste det ju finnas nyheter att sätta i hop där med....men troligtvis inget de tycker att de "tjänar" på eller något :(



Stor kram på dig med och hoppas att du inte är lika trött!



2010-10-13 @ 18:52:02
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Estelle

Stefan



Det måste vara jäkligt skönt att ha det skyddet som du har, önskar verkligen att det gick att få.

Tur att alla inte är lika hudlösa, det skulle jag inte vilja dela med mig till någon (ja, förutom någon som skulle behöva det för att känna empati..psykopater kan gärna få gratis av mig ;)



På banan är jag aldrig egentligen, jag fortsätter med inriktning på att hitta den där banan där emot.



Kramar tillbaka!

2010-10-13 @ 19:09:55
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0