Psykläkaren om Strattera

Nyligen hemkommen i från att ha träffat min psykläkare...
Jag gav honom en utskrift på tre A4-sidor om de negativa testresultaten o.s.v. om Strattera.
Han ska läsa, tycka till och kolla upp vidare sa han.
Sen ska han även ge mig/berätta om eventuella positiva grejer ang medicinen.
Hur som helst ska han återkomma och tycka till om saken.
Bra!

Annars...
Inga planer på någon medicin innan jul knappst....eftersom jag väntar på remiss + ögonläkare innan jag testar någonting över huvudtaget...
Ca 4 veckor kommer jag att få vänta på att få komma till ögonläkare (S:t Görans med kortaste väntetiden enligt vårdguiden)
Så är det......

En annan sak
Min psykkontakt som jag har haft i många år...
Ju längre kontakt vi har haft dess tu mer lika varandra märker vi att vi är.
Bra på en del sätt, men dåligt också.
Men det som är sämst är nog ändå att gränsen mellan patient och psykkontakt är alldeles för svag i bland.
Jag vet en hel del om henne, flera hemska familjesituationer som hon har tampats med de senaste åren, en del personliga problem som hon har.....
Visst är det smickrande att hon känner förtroende så, men samtidigt har jag i perioder mått skitdåligt över det hon har berättat och har inte känt att jag kan ta upp det med henne.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0