Mina reaktioner på Conserta

Ja här kommer för och nackdelarna som jag upplevde med denna ADHD/ADD-medicin (centralstimulerande)
Testade den i fem dagar (lägsta dosen 20mg) men var tvungen att sluta eftersom biverkningarna blev bara blev starkare :(

Den positiva delen (det mesta av detta varade bara första dagen)

* Fick lättare att ta itu med praktiska saker och tänkte inte en jäkla massa runt allting som annars (blir utmattande att tänka så mycket runt allt)

* Klarare i skallen

* Mindre rastlös

* Självsäkrare, kände att jag vågar mer i största allmänhet

* Inte lika tvångsartad i vare sig tanke eller handling

* Lättare att åka tunnelbana/vara ute bland folk.

* Lättare att stå ut och inte behöva köpa godis för att lugna ner mig/dämpa känslor.

* Kreativare i skallen, lättare att hitta lösningar på praktiska problem som jag tog itu med.

* Kunde gå och lägga mig i bättre tid, naturligt trött och sov mycket bättre.

* Stressnivån som i princip alltid är hög annars var typ på 0



Kändes väldigt omtumlande att för en gångs skull må så här bra och få  slippa känna att allting är så jäkla jobbigt
som annars, tror inte att jag har mått på ett sådant här bra sätt i hela mitt liv nämligen.
Detta skapade sorg eftersom jag insåg ännu mer hur vidrigt jag faktiskt mår när jag liksom kunde se det på håll och slippa vara i det på grund av Consertan)


Biverkningar

* Ont i ögonen (mer än vanligt)

* Sämre reaktionsförmåga

* Dåligt lokalsinne (har väldigt bra lokalsinne annars)

* Väldigt uppvarvad, irriterad och extremt arg, mitt på dagen särskilt.

* Kraftig ångest, andnöd, tryck över bröstet, hugg i bröstet och armarna, dödsångest, nära panik.

* Ej närvarande när jag bläddrade i tidningar

* Svårare att fokusera

* Glömsk, glömde grejer på stan, glömde låsa dörren på natten, svårt att komma i håg grejer jag skulle säga till folk m.m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0