Chock

Fick värsta chocken i onsdags kväll som var med mig även i går efter en helt sömnlös och smärtsam natt :(

Det som hände i går kväll var att jag halkade (i mina gummistövlar) på nervägen i en rätt brant rulltrappa.
Väldigt läskigt, åkte hela vägen ner tills trappan tog slut och var väl rädd att slå mig totalfördärvad och bryta ryggen eller något?!?
Slog mig i allafall handleden som satan hårt i något för den smärtan som jag kände var inte av denna värld och troligtvis var det den som gjorde att jag fick blodtrycksfall, allt var dimmigt och jag svettades så att svetten bara rann.
Lyckades turligt nog gå några meter och sätta mig ner.
En tjej kom då fram till mig och undrade hur det var fatt eftersom jag tydligen såg väldigt blek ut.
Hann knappt svara innan jag spydde rakt ut helt utan förvarning över golvet och min väska (hoppas verkligen inte att det kom något på henne)
Sen kunde jag bara ligga ner, må illa och allmänt skitdåligt och omtöcknad efter ett tag var jag tvungen att gå på toa (hade skitit på mig annars!)
Väl på toan hör jag en liten unge med pappa som står och väntar, ungen tjatar jättemycket om att han måste kissa nu!
Kunde inte vara olägligare liksom.
Fortfarande yr och ännu mer svettig men även med magsmärtor sitter jag där oförmögen att bry mig om dem eftersom jag inte kunde gå där i från ändå.
Då knackar det på dörren, 2 poliser!
De undrar hur det är och jag förklarar vad som hänt (vilket tjejen på fiket redan verkar ha informerat om)
Efter ett tag går jag ut och polisen vill prata med mig.
Vinglar i väg i min dimma och lägger mig på samma ställe som tidigare med fortsatta magsmärtor och illamående.
Kommer inte riktigt i håg vad de säger innan de frågar om jag inte ska ringa någon...
Jag svarar att jag kan ringa en kompis (Assar) men inte just nu eftersom jag mår alldeles för illa för att åka någonstans utan att spy igen.
Då blir det jäkligt otrevligt rent ut sagt för de (eller någon av dem, minns ej) säger
- Här kan du ju inte ligga hur länge som helst (i en otrevlig ton, typ nedlåtande)
(Hade inte legat där länge alls, max 15minuter)

Va, f-n liksom..vilka jävla idiotpoliser alltså!
Har varit skitbesviken och arg efter det här bemötandet minst sagt!
Berättade detta för psyktanten i dag och hon började babbla om att anmäla dem och sådant...
Hur som helst så behandlar man inte NÅGON så!
Herregud!
Är man chockad och tydligt illa däran erbjuder man väl sig ändå hjälp i ett sådant läge!
Kände mig ju jätteutsatt, liten och rädd och hade ingen möjlighet att gå där i från i mitt tillstånd utan att ramla i hop.
Ringde Assar sen 3ggr, men inget svar!
Han svarar alltid på sin mobil annars, så jag hade maximal otur!
Tack och lov kunde jag ta mig hem själv sen, vem vet hur jäkla otrevliga poliserna hade blivit om jag hade legat kvar en stund till?!?

Var och kollade handleden i går, inget brutet men en kraftig stukning är det och det har värkt som tusen tills nu, har lugnat sig lite tack och lov!
Fast det är jäkligt jobbigt att bara kunna använda en hand, men ändå är det värsta hela situationen och poliserna som jag nog tyvärr alltid kommer att bära med mig :(

Ledsen om jag skrivit rörigt, felskrivningar och så nu...
Vet att det blir så en del, men jag har ingen energi att fixa till det!
Sorry!


Kommentarer
Postat av: Stefan

KRAAAM

Vedervärdiga snutar!!

Dom borde skickas tillbaka till Nordkorea, för det är väl därifrån dom kommer!!

Undrar vilken lag du bröt mot?

Det kanske fanns en skylt där det stod:

"Denna bänk får - utan undantag - ej beträdas längre än femton minuter!" ;)



Man vill ju gärna tro att skälet till varför dom ville ha bort dig från bänken var för att dom ville att du skulle åka till sjukhus och bli kollad.

Jag vill gärna tro det iaf, men den sociala och medmänskliga kompetensen fanns helt enkelt inte där.. tyvärr!!

Eller så är det här samhället kallare än vad vi kan tro.. :(



Jäkla tur att det inte blev värre än vad det blev!

Hoppas du kan krya på dig snarast!

..annars finns det risk att snuten kommer tillbaks! ;)



STOR VARM KRAM

2010-11-06 @ 00:34:26
URL: http://fefanfefan.blogspot.com/
Postat av: Estelle

Det en bänkradsliknande soffa på ett fik dit rulltrappan gick i anslutning till en Coopbutik, men hur det än var så är det väl i så fall upp till personalen och inte polisen att tycka till i så fall?!?

Jag tog heller inte någon annans plats, lyckades registrera att det var ganska lite fol där...

Tyvärr var allt alldeles för dimmigt och chockat för att jag ska kunna komma i håg ens hur poliserna såg ut :(

Skulle bra gärna vilja snacka med dem och undra hur sjutton de kunde behandla någon så?!?

Rör mig där borta ganska ofta...

Tror tyvärr inte att de hade sjukhus i åtanke, kändes mer som om de behandlade mig som någon störig missbrukare :(



Jo, det var ju verkligen tur i oturen att det inte gick värre :)



Tack för omtanken och kramarna :)



KRAAAAM!

2010-11-07 @ 13:38:00
Postat av: Ellen

Nä men usch! Stackars dig! Så behandlar man inte folk. Även om du hade varit en störig missbrukare så gör man inte på det viset. Jag förstår det helt enkelt inte. Nä, jag tycker det är så hemskt så jag vet inte vad jag skall säga! Då är det riktigt illa alltså ;-)



Stor Kram på dig!

2010-11-11 @ 16:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0