Det är fel på ER!



Ha! Det är inget fel på mig som inte gillar brysselkål och nästan spyr av bara lukten...

Nä, det är ni som gillar brysselkål det är fel på!
Ja, faktiskt....läste nämligen i någon tidning här om dagen (tror det var I form?!?) att anledningen är att vi som inte kan med brysselkål har bättre utvecklade smaksinnen och känner av den beska/bittra  smaken mycket mer, något som sedan urminnestider har varit viktigt (finns kvar i våra gener) att känna av för att inte bli förgiftad av olika födoämnen.
De som gillar brysselkål har tydligen inte kvar den förmågan...typ någon defekt...
Ja, ungefär så stod det!
Så nu vet ni om ni legat sömnlösa och tänkt på detta i all evighet ;)

Well....ber om ursäkt för att jag inte har svarat på kommentarer på ett tag eller skrivit något annat heller för den delen....det kommer...har bara inte haft ork.

Go´kväll!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Brysselkål som är så gott..:) då har jag det där sämre smaksinnet då, men det gör mig inget. Lyckades du konfrontera psykologen?

2010-05-10 @ 18:29:10
Postat av: Estelle

Well, jag hade ärligt talat gärna tyckt om brysselkål också, är ju nyttigt ju!

Jo, jag har konfronterat psykologen...kommer till det i ett blogginlägg snart...ska bara ooorka!

2010-05-10 @ 22:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0