Så mycket som tänks, men så lite som blir gjort...

Jag skulle/ska ju skriva ett inlägg om solskydd som jag har prövat och dess för och nackdelar och så ska jag berätta vilka två solskyddsprodukter jag använder nu, köpte nämligen det senaste i går...
Well, det kommer......

Miss Angst.....
Skulle ha kommenterat tillbaka en av dina kommentarer för länge sedan, men det kommer...

Det är så mycket jag tänker att jag ska göra, men så lite som faktiskt blir gjort....har förstått att det är ett typiskt ADD-symptom och att skapa struktur i vardagen är viktigt vid ADHD för att underlätta.
Jag hatar rutiner, så det här är ingen lätt match, men samtidigt så förstår jag ju att det kan vara bra....
Så länge det inte utvecklas till tvång vill säga, jag ramlar tyvärr lätt in i tvångshandlingar och får vidrig ångest om jag bryter mönster som jag har skapat...
Så får det inte bli, det skrämmer mig verkligen, det får inte bli SÅ!!

Men jag har faktiskt börjat skapa struktur på vissa grejer den senaste veckan, disken till exempel.
En gång varje dag ska jag diska, en massa jobbig disk som stressar och skjuts upp ska nu  bli ett minne blott.

Det var det, måste göra mig i ordning så att jag kommer i väg till terapin snart.
Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Ååååhh äntligen något jag inte känner igen mig i... eller bara ytterst ytterst lite.... ja lite... okej då, som vanligt känner jag helt igen mig i det du skriver!!! ;-) Precis sådan är jag också. Tänker på en massa saker man skall/borde göra och så går dagen och... man har inte gjort någonting. Alls. T.o.m sådant man skulle kunna tycka var lite roligt blir inte av. Va f.. Att man skjuter upp tråkiga saker eller sådant man får ångest av, okej det kan man förstå. Men sådant man skulle kunna tycka var lite kul!! Jag tror inte det bara har med ADD/ADHD att göra (även om sådana som har det också kan funka så). Jag tror inte jag har ADD/ADHD, är nästan helsäker på det. Jag är inte säker på att du har det heller. Vet inte varför, jag känner dig ju egentligen inte, men det är något jag känner, som en sorts intuition. Lite konstigt.

Däremot kan jag nog inte säga att rutiner stör mig. Eller jag vet inte. Jag har väl vissa rutiner och det stör mig inte om jag inte följer dem. Tror jag. Det jag kan ha svårt med är att ha bestämda saker jag skall göra alltså sådant där andra är inblandade. Lite svårt att förklara. Jag tycker inte om sådant jag inte kan dra mig ur (eller inte utan att förklara en massa osv.). Det stressar mig ytterligare för jag tänker som att "tänk om jag inte mår bra men jag måste ju gå dit i alla fall" osv. Vet inte om du hajar vad jag menar? :-/



Du skall i alla fall inte bry dig om att du inte skrivit något inlägg om solskydd än eller svarat på min kommentar. Jag har flera kommentarer till dina inlägg som bara väntar på att jag skall skriva ner dem. Vet ungefär vad jag vill skriva osv. men det har som inte blivit av i alla fall. Så var det redan innan jag började skriva kommentarer hos dig. Det var flera inlägg som inspirerade mig men ja det blev inget skrivet. Men till slut bestämde jag mig (passade bra som nyårslöfte framförallt för någon som ALDRIG kört med nyårslöften förrut :-) ).



Har du förresten kollat på det där med att få uppdateringar när det skrivs kommentarer på dina inlägg?



Stora kramar till dig från en professional procrastinator ;-)

2010-06-10 @ 15:00:06
Postat av: Estelle

Ja, visst är det sjukt att man till och med kan skjuta upp grejer som kan vara kul till och med, men kanske är anledningen att man vill ha kvar det lilla som för en gångs skull faktiskt kan vara roligt?!?

Nä, det har ju så klart inte bara att göra med ADHD/ADD....och jag är väl inte 100 på att jag har diagnosen heller, men jag vet att många typiska svårigheter jag har stämmer in på ADHD/ADD i alla fall....sen om det beror på andra faktorer är ju inte helt lätt att veta.

Hade varit himla bra om man hade kunnat se om man hade sådana här neuropsykiatriska diagnoser på Magnetröngen t.e.x.

Vad skönt att rutiner inte verkar störa dig!

Jag tror jag förstår vad du menar ang bestämda saker där andra är inblandade, jag tycker också att det är skitjobbigt.

Om det är något planerat så känns det oftast värre ju längre tid framåt det är eftersom jag hinner stressa upp mig/ hinner bygga upp mera ångest och tänka hur mycket som helst inför det och ofta på kuppen bli helt slut av det.



Oj, vad smickrad jag blir av att du hade som nyårslöfte att svara på mina inlägg! : )



Jo, ang RRS och så, om du kollar längst ner i högerspalten på bloggen så finns det en orange/vit fyrkantig symbol.

Klicka på den, så ska det nog fixa sig hoppas jag!



Stora kramar till dig med!



2010-06-16 @ 09:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0