Snubbar som jag inte vill ha i lägenheten


Om det är något som gör mig stressad så är det allt!
Hmm, mja var inte riktigt det jag skulle skriva nu, men tyvärr så stämmer det rätt bra för jag är extremt stresskänslig :(
Men i dag gäller det det där med snubbar som ska in i lägenheten och fixa med det ena eller det andra, sådant man inte kan styra över själv eftersom Stockholmshem (hyresbolaget i mitt fall) har bestämt att det ska grejas.
Det är bara att rätta sig efter lappen man får i brevlådan....det vidriga med tidpunkten de ska komma på är att de bara skriver att de kommer mellan (7)8-17.
Med andra ord kan de dyka upp precis när som helst utan förvarning :(
Är man hemma då och de inte dyker upp förrän slutet på dagen så innebär det i allafall för mig att hela dagen blivit totalförstörd.
Vad jag än gör så tänker jag typ "Nu kommer de säkert" och så scannar jag in de minsta lilla ljud, bil, människor runt och i huset och är på helspänn hela tiden.
Att gå på toa är det mest stressande av allt, för tänk om de stormar in när man sitter och skiter liksom?!?
(De har för de mesta fått min lägenhetsnyckel i förväg)
Min toadörr går inte ens att låsa!!
Duscha och sånt ska vi inte tala om, det skulle jag aldrig göra en sådan här dag ens.
Äta, stress stress stress!
För att inte tala om att jag stressar med att städa innan de ska komma, ibland flera dagar innan....
Sedan ska det dessutom städas när de har gått, tvättas eller spritas där de har tagit med sina äckliga händer som ju har varit runt i tusenmiljoner lägenheter, torka golven och ev dammsuga där de har gått för de tar ju ALDRIG av sig skorna och inte sjutton hinner man säga till dem om de heller...
Det sista jag kommer på nu men absolut inte minsta är att jag sällan kan sova natten innan de ska komma heller..och om jag kan så blir det kassare än vanligt och med resultatet som är i dag, Jag har huvudvärk och yrsel och mår urkasst både psykiskt och fysiskt.
Jo men, jag önskar såååå att jag kunde hantera sådant här på ett MYCKET bättre sätt!


Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Nä men hallå!!! Nu får du faktiskt sluta skriva om mig, hur jag är, känner och funkar osv... :-D

Jag känner PRECIS likadant i den typ av situationer, det är inte klokt, varenda lilla detalj känner jag igen: att man inte vågar duscha, gå på toa och om man måste gå så skyndar man sig så man inte sitter där med byxorna runt vaderna när det ringer på dörren, kastar i sig maten, sover dåligt dvs gruvar sig hela natten och hoppas att man inte skall försova sig ifall att de kommer jätte tidigt (och tidigare än vad som är överrenskommet), lyssnar på vartenda lilla ljud (en bildörr som smäller igen osv. - går och kollar då varje gång), och så hoppas man ju också att man inte skall behöva gå på toa precis när de är där oavsett vad de kommer för att göra. Och när de inte kommer förrän närmare slutet av dagen ja då är det som du säger att hela dagen är förstörd, man har inte gjort någonting, bara gått fram och tillbaka för att kolla om man ser att de kommer. Gud vad larvig man kan vara, eller hur?! Det är ju egentligen inte klokt att man skall vara på det här viset.



Som sagt, du är inte ensam i alla fall. Vi är minst 2 ;-)



Stor kram.

2010-06-01 @ 14:42:22
Postat av: Estelle

Ja usch vad löjlig man känner sig, kände mig löjlig som skrev inlägget till och med...tänkte att ingen skulle förstå hur det faktiskt är...

Men det gjorde ju du :)

Glömde ju att skriva det där med att man inte får någonting gjort också ja, precis så är det ju.

Näpp inte ensam, men det är ju hemskt att du också har det så =/

2010-06-01 @ 15:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0