Min nuvarande solskyddskräm...

Sommaren och solen är här och även om det är molnigt ibland så är faktiskt uv-strålningen stark ändå, särskilt nu när strålningen ligger som  högst på hela sommaren.
En annan sak som man inte alltid tänker på är att man faktiskt kan bränna sig i skuggan också, så alla soldyrkare som är på jakt efter att bli bruna...Ni blir bruna i skuggan med!
Dessutom får ni en både snyggare och hälsosammare bränna med mycket mindre risk att bli rödbrända och skadade.
För du är väl inte en alla dem jag möter varje dag?!?
En av de kräftröda som inte tycks ha något solvett alls och som i värsta fall får hudcancer....eller åtminstone slapp och rynkig hud i förtid.
Solen tar bara du är utomhus och det viktiga D-vitamin får du fullt dagsbehov av på 5-30 som ljushyad.
Well, tänker inte skriva en himla massa fakta nu för jag tror att ni har hört eller läst det mesta någon annanstans ändå...eller hur?!?
Men den här artikeln tycker jag kan vara värd att läsa:
http://www.aftonbladet.se/sofismode/article385264.ab

Det här är min nuvarande solskyddskräm och den bästa naturliga som jag hitills har prövat.
Jag använder den varje dag i ansiktet.

Green people sun lotion spf 25
+ Ekologisk, naturlig och rättvisemärkt
+ Märkt med UVA-symbolen som visar att UVA-skyddet ska ligga på minst en tredjedel av spf. 
+ Till skillnad i från andra naturliga solskydd jag har testat blir man inte alls lika vit av det här =)
Clownsminkning bye bye alltså ;)
+ Inte heller är den lika fet som många är.
+ Lätt att sprida ut, ganska lätt konstistens.
+ Känns väldigt mild, ingen sveda eller brännande känsla efter applicering.
+ Doftar väldigt milt och helt underbart.
+ Fuktgivande, helt klart bättre än Green peoples dagkräm med spf 15, den blev jag stram av :(
+ Ett stort plus är att den är oparfymerad/unscented eftersom just sol brukar göra att min känsliga hy reagerar på nästan allt med parym/eteriska oljor.

- Jag får lite sämre hy tyvärr, mer pormaskar...men inte i den grad som andra solskyddskrämer har gett mig.
- Man blir lite vit av den om man smörjer ordentligt som man ska, men tyvärr går det väl inte att undvika med naturliga solskydd.
- Hade önskat att den legat på spf 30 med min känsliga hy, men förut låg den här på spf 22, så om två år kanske de har hunnit höja den till spf 30 ;)

Innehåll:
*Aloe barbadensis (aloe vera), Herbal infusions of: *Thea sinensis (green tea), *Olea europaea (olive leaf), *Echinacea angustifolia (purple cone flower). Isoamyl p-Methoxycinnamate (UV-filter derived from cinnamon acid esters), *Helianthus annuus (sunflower oil), *Olea europaea (olive oil), Titanium dioxide (UV-filter mineral), Cetearyl Alcohol , *Elaeis guineensis (palm oil), Cetearyl glucoside (corn and coconut wax extract), *Cera alba (bees wax), Glyceryl stearate (plant-derived), *Thea sinensis (green tea extract), Daucus carota (carrot seed oil), Gnaphalium leontopodium (edelweiss), *Persea gratissima (avocado oil), Commiphora myrrha (resin from myrrh), Rosmarinus officinalis (rosemary extract), Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin (preservative system), Citric acid (pH-modifier). 84.0% certified organic ingredients.

Finns här i 200ml:
http://www.simplypure.se/index.php?cPath=42
Jag köpte dock min på Blueberry Lifestyle, 50ml för 149kr, har tyvärr inte hittat den storleken på någon svensk websida eller ens på Blueberry Lifestyles :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0