Lite om nu

En riktigt dålig bloggare har jag blivit! Usch ja!
Ska försöka bättra mig!
Myyycket i skallen som vanligt och dess tu svårare att skriva ner det, ja ju mer jag skulle behöva det dess tu mindre blir det skrivet tyvärr....
En massa släktgrejs har bland annat upptagit mina tankar och känslor på sistone.
En massa sommarångest/nedstämdhet som vanligt...
Allt i från solen (som jag inte tål om ni inte visste) negativa konsekvenser som rynkig hud och cellskador som solen ger.
Nästan manisk ang över att jag måste umgås göra något med Assar (eftersom han är den enda jag umgås med) eftersom jag känner mig så enormt ensam och nere annars.
Nä, nu blev det för mycket i skallen...orkar helt enkelt inte nämna fler grejer.

Har förresten mått sämre den senaste tiden av p.g.a att min terapeut har gått på semester och är borta i 7 veckor!!! Från att gå två gånger i veckan till inget märks.
Psykkontakten har också semester, fast inte lika länge och i sträck tack och lov.
Det vanliga silversmidet jag går har sommaruppehåll, men tack och lov fanns det möjlighet att gå en sommarkurs =)
Började med den i går, samma tider och dag som vanligt.
Var väldigt nervös innan jag kom dit i går eftersom det både var en annan ledare och andra deltagare än de jag är van vid, men det gick bra var bara två deltagare där så det var lugnt och de vara lätta och trevliga att ha att göra med.
Ledaren var också väldigt trevlig och lätt att ha att göra med, lättare än med den ledare jag annars har som också är väldigt trevlig men personkemin är inte lika bra mellan oss helt enkelt...
En intressant grej hände i går.
Den ena tjejen på silvret nämnde i något sammanhang att hon hade ADHD, då berättade jag att jag också fått den diagnosen nyligen.
Var på hon sa att hon tänkt att jag nog hade det så fort jag kom in i genom dörren typ.
Well...kan förstå vad hon menar eftersom jag ofta pratar snabbt, högt och mycket och verkar uppskruvad.
Måste nog ha varit det hon menade?!?
Vet inte om detta går i hop med vad ni läsare som har hängt med ett tag fått för bild av mig?!?
Har en känsla av att ni inte trodde jag var så nämligen....stämmer det?
Fast jag är ju inte alltid sådan, jag kan vara precis tvärtom också....

Ja ja....lite var det blir mer rescensioner av o.n.e. snart har nämligen köpt seriens deo och ansiktsvatten nu.
Tills dess..
Take care!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej det går inte ihop med bilden jag har av dig! Men självklart är det så att man skriver en massa såhär på en blogg men det är ändå bara en liten liten del av en själv som kommer fram.

2010-07-03 @ 11:09:09
Postat av: Estelle

Jaha ja, då stämde min misstanke om bilden om mig :)

Men jag kan nämna att jag var väldigt tyst och blyg under hela min barndom, till 18-19 års åldern ungefär.

Ja, det är nog sällsynt att man får en riktig helhetsbild av någon på en blogg.

2010-07-04 @ 09:54:23
Postat av: Stefan

Hejs!

Jag har läst nästan hela din blogg nu, puh och mjo, jag skulle nog kunna säga att jag anade att du hade adhd..

Nu är jag ingen "expert", men grejen är att min kompis också har adhd, och tja du påminner en del om henne..

Sen vet jag inte om det beror på sättet du skriver och uttrycker dig på, eller om det är själva händelserna som du berättar om.. men nåt är det! ;)

Eller så kanske det bara är jag som är flummig..



Hur som helst, så skulle jag vilja beskriva min kompis så här: Forcerad, ivrig, järnkoll på vissa detaljer som få andra ens lägger märke till, pratar fort och kan byta samtalsämne blixtsnabbt, och sen är hon jävligt snabbtänkt! Skulle (om ingen tar illa upp) vilja jämföra henne med en hund som ska apportera, den hinner springa fem meter under tiden som man drar bak armen för att kasta..

Kanske var en dålig jämförelse, men var det bästa jag kunde komma på nu.. ;)



Sist men inte minst, ett litet önskemål..

Skulle vara kul och spännande att se hur dom här grejerna du smider växer fram, från en.. plåtbit(?!) till färdigt smycke.

OM det inte är för mycket besvär eller för personligt!



Ha enbra dag!

2010-07-23 @ 18:07:01
URL: http://fefanfefan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0