Olivtvål till HELA kroppen =)


Om jag bara hade EN rengöringsprodukt till hela kroppen, ansiktet och håret så skulle det vara en olivtvål.
Varför?
Jo för att den är mild återfuktande/återfettande och torkar inte ut vare sig hår eller hud på samma sätt som många andra rengöringsprodukter gör.
Allt i ett är verkligen super dessutom, jag önskar att det fanns många fler produkter där ute som faktiskt passar för hela kroppen.
Praktiskt som tusan, särskilt för de som reser mycket!
Mina ben som lätt blir torra har blivit mycket lenare och återfuktade sen jag började med olivtvålen på kroppen för ett par veckor sedan, smörjer sällan in dem ens....snällt och härligt för huden detta helt enelt =)

Negativt är dock att tvålen svider som tusan om jag får den i ögonen =(
En annan sak att tänka på ang att tvätta håret med den är att komma i håg att verkligen massera in den ordentligt i hårbotten, annars kan det lätt sluta med att håret känns skitigt och flottigt efteråt.

Den här är svensktillverkade ekologiska olivtvålen verkar bra, ska nog testa den när den jag har är slut..

Finns här:
http://www.clearlife.se/index.php/Tvalar/Ekologisk-Olivtval/Detailed-product-flyer.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0