Flowers hudvårdsprodukter

Flowers är för mig ett nytt hudvårdsmärke, ett svenskt naturligt, ekologiskt och ej djurtestat märke som verkar hålla hög kvalite´.
Klart jag är nyfiken då! :)
Särskilt när jag hittar en ansiktsräm för känslig hy utan vare sig alkohol eller eteriska oljor!
Detta hör då verkligen inte till vanligheten.
Hurra måste jag säga faktiskt! ;)
Den måste jag testa när min nuvarande från O.n.e. är slut.
Någon som testat Flowers?


Flowers Mild Ansiktskräm


Med lugnande havre
En extra mild ansiktskräm för den mycket känsliga huden. Innehåller milda mjukgörande oljor och lugnande ämnen som havre och bisabolol från kamomill. Innehåller även gurkörtsolja som verkar på djupet mot åldertecken och behandlar obalanser i huden.
Gurkörtsolja innehåller 20% GLA som, i vetenskapliga studier visat sig förebygga ålderstecken.
Doft: Inga doftämnen är tillsatta. Doftar svagt av de kallpressade ingredienser som ingår.

Innehåll: vatten, sesamolja*, solrosolja*,
rapsolja*, gurkörtsolja, glycerin (från
vegetabilisk olja), havreextrakt,
vegetabilisktemulgeringsmedel,
phenoxyglycerin, bisabolol, E-vitamin,
mjölksyra (av vegetabiliskt ursprung).
*= ekologisk

Mer info och ställe att köpa på:
http://www.fargochforandring.se/test/index.shtml
http://www.a-store.nu/se/grp/Flowers.php


Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej har inte testat! Förstår nu var du menar med att den där Weledakrämen är för fet, jag har konstant flottig hy nu plötsligt. Vad ska det där med ansiktskrämer vara så svårt för?

2010-07-23 @ 20:15:33
Postat av: Estelle

Pja...kanske för att människor är så olika?!?

Jag menar, inte nog med att man kan ha olika typer av hudproblem eller typ av hud, vara olika känslig så beror det ju på det inre hur man äter, hur man mår och det kan ju även skilja sig för samma person olika delar av livet.

På samma sätt som vissa mår bra av att äta visa grejer, medan andra inte mår bra av samma saker alls.

Ja nog är det komplicerat och less som tusan kan man bli :(

2010-07-24 @ 11:01:51
Postat av: Vera

Jag har provat en del av Flowers sortiment dock inte den. Men jag har testat Solapelsin och Aprikos & c-vitamin. Jag älskar dessa produkter förutom att de innehåller phenoxyetanol (phenoxglycerin). Det stod inte på nätet, men på produkterna när jag fick dem. Lite trist eftersom jag verkligen älskar dem!

2010-09-12 @ 10:51:38
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0