Sömnångest



Jag drömmer en massa mardrömmar var eviga natt nu....
Det enda som är bra med det är att jag inser att jag inte drömt så mycket mardrömmar innan dessa på ett tag nu faktiskt =)
Men samtidigt ger det mig ångest eftersom jag är rädd att det bara ska fortsätta så här länge och väl nu.
Blir definitivt orolig och stressad över sömnkvalite´n också....klart att den inte är bra när man drömmer mardrömmar, men den är ju inte särskilt bra annars heller så.

Sömnen är ju så jäkla viktigt, det vet ju alla.
Hur ofta hör/läser man inte om att det är viktigt att sova innan midnatt?!?
Helst vid 22-tiden.
De timmarna innan midnatt ska ju visst vara av extra vikt av någon anledning.
Sådant som läkare och sömnforskare säger ju...
Man åldras mer annars också...läste jag någonstans i går...
Well...jag går ju ALDRIG och lägger mig innan midnatt, har ju inte gjort det på ett antal år.
Med tanke på det känns det för jäkligt faktiskt!
Vill ju det, men kan inte...har ingen ro.
01 är ju min tid för läggdags...fast i bland blir det som i går 01.30 =(
Ja ja, jag röker ju inte och dricker ju typ aldrig i allafall....(fast det vore ju himla nice om man kunde dricka mer än någon gång per år utan att få magkatarr i hundra år efteråt..)

Nä, nu är mina ögon för överansträngda och hela jag behöver vila....
Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0