Rå nyttig choklad



Att mörk choklad (minst 70% kakaohalt) ska vara nyttigt har väl ingen missat?!?
Men kanske har du inte hört lika mycket talas om rå choklad?!?
Ja, det är ju tyvärr inget man kan köpa var som helst....än i allafall....
Den är hur som helst ännu nyttigare än "vanlig" choklad...
Bra för huden har jag läst tidigare också =)
På Forumdoktoktorn kan man bland annat läsa att detta:

Rekommendationen är att äta en bit tre gånger om dagen.
En sex grams bit innehåller lika mycket antioxidanter som 1.75 kilo morötter eller 700 gram rå spenat.

På bilden har ni i allafall ett exempel på en chokladkaka av rå kakao som jag brukar köpa på Goodstore.se 
Finns i flera smaker med superfrukter i som gör dem ännu nyttigare , fast jag gillar mest den på bilden med Cashewnötter och kokos.
En skillnad mot vanlig choklad är att rå choklad är mjukare, men pröva så får ni se om ni inte redan har gjort det =)
Här kan ni läsa mer om nyttan av rå choklad:
http://www.doktorn.com/story.asp?storyID=2096


Kommentarer
Postat av: Jenny

Men är det gott då?

2010-02-13 @ 17:04:03
Postat av: Tankar..

Jo då, jag tycker att det är gott, men det är nog som med olika choklader och märken att inte alla är lika goda....har bara testat det här märket Ombar hitills.

2010-02-14 @ 12:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0