Naturpreparat mot ADHD/ADD


Min far är väldigt skeptisk till hälsokostpreparat, vitamintillskott och liknande
men trots det så var det faktiskt han som tipsade mig om EyeQ (Omega3 och nattljusolja) som behandling av min (ADHD)ADD..
Väldigt förvånande faktiskt, men bra att han påminde mig om det preparatet som absolut inte är något okänt för mig, men där emot har jag inte tänkt på det sen jag fick min diagnos.
Det låter hur som helst lovande eftersom det finns flera studier, både svenska och flera utländska studier som visar bra resultat av just EyeQ, bättre resultat vid ADD än ADHD dessutom :)

Denna  Australienska studie bland annat: http://www.naturmedel.org/
Men, det har även gjort studier på skolbarn som inte hade någon ADHD-diagnos eller vad jag förstått ens någon misstanke om det, även de presterade bättre i skolan, lärde sig lättare, kunde koncentrera sig bättre o.s.v.
Så....när mina vanliga Omega-3 (Eskimo-3) är slut om si så där ett par veckor så tänker jag definitivt börja med EyeQ :)
Känns verkligen riktigt bra att det finns bra alternativ till syntetisk giftmedicin med en massa biverkningar.
Önskar verkligen att läkarna kunde rekommendera detta som förstahandsval i stället för centralstimulerande mediciner (amfetaminliknande preparat som Conserta, Ritalin m.f.l.)
Men men...hur ofta blir man rekommenderad en naturlig produkt av en läkare liksom?!? :(
Säger bara läkemedelsbranschen och pengarna liksom... *suck*
Min syrra blev visserligen rekommenderad av en läkare att bli kär för några år sedan ;)
Bot mot sin trötthet tyckte han....skulle man bara kunna bli det på beställning så hade det ju funkat som uppiggande...

Just det, ingen hit med Consertan i går....blev skiiiiiiitspänd i kroppen och hade alldeles för ont av det för att det skulle vara värt något tyvärr :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0