Febersenil

Jupp, jag blev sjuk i går och har svettats min säng sjöblöt i natt.Hade skitont i halsen i går också, men det har i alla fall gått över.
Är dess tu snorigare och febersnurrigare i stället.
Bara ett telefonsamtal gör mig svettig och slut.
Febersenil och flummig är jag också, när jag ska hämta grejer i kökssåpet t.e.x. och det slutar med att jag tar något helt annat i stället för det jag skulle.
Förut fastnade jag framför badrumsspegeln och kände mig väldigt borta, var som om jag vaknade till liv efter ett tag och undrade va sjutton jag stod där och stirrade för?!?
Men jag har i alla fall inte feberhallucinationer, fast det kändes lite som jag höll på att få det i går.
Ni vet så där psykadeliskt, man liksom ser psykadeliska mönster som snurrar i skallen som syner och ibland även grejer runt omkring en, lite häftigt och skönt faktiskt....knarkad känsla..
För det har ni väl haft eller??
Det har jag inte haft något särskilt av sen jag var liten, men det minns jag å´andra sidan väl.

Jag undrar förresten om den mörka himlen som har kommit och gått  både i dag och går över där jag bor är åskmoln eller askmoln förresten?!?

Just nu är min bror och snackar om MIG med psykologen för den neuropsykiatriska utredningen, känns lite nervöst....jag undrar vad han säger om mig?!?
Det handlar mest om hur jag var som barn upp till 12-års ålder, det psykologen vill veta...
Farsan har hon redan snackat med, men det gav typ inget för han minns så dåligt
Well....
Allt för nu!


 


Kommentarer
Postat av: Miss Angst

Nämen, usch det där låter inget kul!! Stackars dig!

Jag hade något liknande förra sommaren. Började med ont i halsen och allmänt dåligt mående och trött. Och på natten var jag varm och kall om vartannat och allt blev väldigt konfust. Jag hade läst en bok i sängen och det blev som att historien kom med i mina drömmar samtidigt som jag ju inte sov något vidare. Så jag var halvt vaken och halvt sov jag och drömde. Konstigt var det. Det onda i halsen gick över till nästa dag och jag trodde jag var frisk. Men sedan tappade jag rösten och började hosta och hostan höll i sig i flera veckor. Det var inte klockt. Hoppas du skall slippa det!



När jag jade feber som liten brukade jag drömma i svart-vitt ovh det blev nog mest konstiga mönster som snurrade och ibland som när det "snöar" på TVn (tror jag om jag kommer ihåg rätt). Hade jag haft den typen av drömmar på natten visste jag att jag hade feber.



Krya på dig!

Stor kram.



P.S. Håller tummarna att det gått bra för din brorsa hos psykologen. D.S.

2010-04-20 @ 19:06:06
Postat av: Miss Angst

Hoppas du mår lite bättre idag.



Ville bara fråga en grej, utan att var för indiskret eller så - du behöver inte gå in i detalj. Det är mera för min personliga "utveckling" (oj det låter något :-D ) Varför vill psykologen veta hur du var upp till 12 års åldern? Har det med din personliga historia att göra eller har det att göra med att för att förstå varför man är på ett visst sätt som vuxen så måste man ta hänsyn till hur man var som barn?

Kanske en dum fråga, det säger väl sig självt - försöker ju själv göra den typ av analys, men...



Kram.

2010-04-21 @ 10:38:40
Postat av: Jenny

Den där typen av feberdrömmar eller vad man ska kalla det hade jag också när jag var liten och hade feber men inte sen jag blev vuxen. Är det något man har som barn eller har man mer feber som barn kanske? Minns att det kunde vara ganska skönt på något vis. Krya på dig!

2010-04-22 @ 23:49:38
Postat av: Estelle

Miss Angst

Skrev det här svaret för flera dagar sen men någon error "käkade" tyvärr upp det =/ Sen hade jag ingen ork i feberyran...



Well...innan jag svarar dig så tänkte jag gå tillbaka till deodoranterna igen.

Frågade nämligen min syrra och hon var helnöjd med Rosenseriens deodoranter, hon gillar både tjej och killvarianten, de är enligt henne sjukt dryga och innehåller dubbelt så mycket(100ml)som de flesta andra deos. Billigaste man an hitta den för är ca 150kr dock...

Hon gillade även Weledas spraydeo med rosdoft, men den var tyvärr väldigt odryg.

Ja, nu har du i allafall lite mer =)

2010-04-25 @ 11:30:26
Postat av: Estelle

Miss Angst



Tack för att du bryr dig =)

Mår lite bättre i dag...men inte de senaste dagarna alls =(



Jo, det är inte så att Neuropsyologen bara vill veta hur jag var upp till 12-år ålder, men just den delen av mitt liv har hon hitills för lite att gå på som det är nu.

Hon behöver veta hur jag varit fram till nu, behöver se helheten liksom.

Tydligen är det så med t.e.x. ADHD att det finns tecken redan tidigt...

Fast det här är inte som en "vanlig" psyiatrisk utredning, då hade man mer frågat om barndomen för att se vad som har format en efter vad man har varit med om, hur ens föräldrar har varit mot en o.s.v.

Nu är det mer om man hade det svårt/lätt för inlärning i skolan, hade svårt att sitta still, var rörig, slarvade bort grejer mycket, hade kroppsliga symptom som magont, huvudvärk ofta eller allergier t.e.x. ja lite annorlundare grejer... inte de frågor jag är van vid alls kan jag säga.

2010-04-25 @ 11:51:17
Postat av: Miss Angst

Tack för info om deodoranter :-) 150Kr. för 100ml tycker jag inte är så farligt framförallt inte om den är dryg. Och de flesta andra är ju inte så mycket billigare. Det är hursomhelst inget jag skulle använda varje dag utan mera bara nu och då för omväxlings skull.



Tack för att du svarade på min fråga! Då förstår jag lite bättre. Allt sådant där är ju helt främmande för mig. Men jag tycker att det är en typ av frågor man själv kan svara bäst på (bortsett ifrån när man var riktigt riktigt liten) eller? Ja, jag vet inte, men jag tror inte mina föräldrar skulle kunna svara så mycket bättre än jag i det sammanhanget. Man berättar ju inte nödvändigtvis allt för sina föräldrar inte ens som barn.



Ja, man lär sig... :-)

Kram!

2010-04-25 @ 15:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0