Egyptian Magic


Eftersom jag kände att jag bara måste pröva allroundkrämen Egyptian Magic som ska vara bra för allt i från eksem, torr hy, aknehy, handkräm ja, till allt på hela kroppen inklusive håret så köpte jag mig en burk nyligen (fast jag inte borde, hade dessutom lovat mig själv att vänta tills jag gjort slut på andra produkter...men jag kände ett tvång som inte gick att stå emot hrmm..)
Jag trodde verkligen att det här skulle vara DEN krämen som skulle slå allt annat jag har prövat, visst låter jag lättlurad?!?
Well, jag brukar inte vara sådan annars, men efter att ha läst så många skitbra rescensioner om Egyptian Magic både på olika bloggar, forum och inte minst av allt på Make up alley, stället på nätet där folk från hela världen tycker till om allt i från sminkprodukter, krämer, pafymer o.s.v..
Om ni inte känner till det stället så rekommenderar jag det starkt.
Här är adressen till rescensioner om just Egyptian Magic:
http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=84453/Egyptian_Magic_Healing_Cream/Unlisted_Brand/Skincare_-_Body
Egyptian Magics hemsida:
http://www.egyptianmagic.com/

Nu till min egen recension:
Min första upplevelse efter att bara ha använt den en gång i ansiktet på kvällen var wow!
På morgonen när jag tittade mig i spegeln var huden både klarare, finare i hudstrukturen och kändes lugnare.
Sedan fortsatte jag i några dagar och tyvärr så gick det bara nerför sedan =/
Det kändes både som om huden blev torr och stramade men ändå fet och glansig på ytan...ingen rolig kombination.

Använde den även i naveln
där jag tyvärr fått ett jäkligt jobbigt eksem i sommar som både blödde flagade och gjorde ont.
Har fungerat toppen där i allafall, har inte längre något synligt eksem där längre ens =)

Konsistensen
Den är väldigt tjock vilket väl i och för sig inte är så konstigt eftersom den inte innehåller något vatten och därför håller väldigt länge och dessutom är väldigt dryg.
Men det är svårt att få rätt mängd av den, man måste jobba in den ett tag och inte ta för mycket, nä gilliar inte konsistensen.

På plussidan ligger ingredienserna:
Den innehåller bara olivolja, bivax ,honung, bipollen, bidrottninggele´och pollenextrakt.
Få men bra ingredienser med läkande egenskaper helt enkelt.

Minus
Priset, ja usch jag skäms en så dyr produkt har jag faktiskt aldrig köpt!
350kr kostar en burk, men burken är dubbelt så stor som de flesta krämer brukar vara (118ml) och tänker man på det så blir det ju egentligen inte lika dyrt, 175 spänn ju.
Sen skulle jag verkligen ha velat den vore ekologisk, det framgår i allafall inte...men den kan ju vara det utan att det finns någon märkning..

Har du några erfarenheter av Egyptian Magic så berätta jättegärna för mig vad du tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0