Passa på!



Det godaste jag vet just nu är färsk Ananas ♥ ♥ ♥
Köpte en hel förra veckan som var så jäkla god att jag åt upp hela till efterätt =)
I dag köpte jag en till som nu ligger och läskar mig.
Passa på nu medan de är billiga säger jag bara, mina kostade bara 10kr/st nu!!
Ahhhh så smarrigt!!
Som med de flesta frukter och bär är den även lämplig som ansiktsmask.
Här kommer ett recept som jag ska pröva någon gång:

Ansiktsmask med ananas för rengöring av porer
I den här ansiktsmasken används bara ananas eller ananas med lite olivolja.
Det ger en peeling, löser upp smuts och pormaskar.
Mixa färsk ananas så att du får en 1,5 dl mos.
Moset kan läggas direkt eller blandas med en matsked olivolja för att göra den mindre uttorkande.
Låt vara i 20 minuter innan du sköljer ansiktet med kallt vatten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0