Terapeutens rekommendation..



Ja det är på allvar, min terapeut har sagt till mig att läsa Kalle Anka och skvallerblaskor!!!!
Varför?!?
Jo
, för som det är nu fullständigt missbrukar jag hälsotidningar som : Topphälsa, Må bra, I form, Hälsa o.sv....
Jag mår verkligen inte bra av att läsa så mycket om hälsa som jag gör för det ger mig skitmycket hälsoångest..
Jag önskar faktiskt ofta att jag inte visste så mycket om hälsa som jag faktiskt gör...började liksom läsa extrema hälsoböcker och sånt när jag var runt 15, där det mesta gick ut på att om man inte åt typ bara råkost så ledde det till föruttnelse i tarmen/kroppen och en massa allvarliga sjukdomar...
Jag åt väldigt mycket råkost och odlade egna groddar och sådant efter det kan jag säga.
Jag levde med övertygelsen om att ALLA sjukdomar berodde på dålig kost.
Jag kunde verkligen inte se något annat som att det även har att göra med hur man mår psykiskt, miljö o.sv...
Well...
En skvallerblaska har jag inte köpt i hela mitt liv....om man inte räknar tidningen Fredag då...eeeehmm!
Nä, det tänker jag faktiskt inte börja med heller...Kalle Anka läste jag tills jag var runt 10 typ...känns inte särskilt intressant längre...
Vet inte vad jag ska hitta för några tidningar nu alls?!?
Tipsa mig gärna om några roliga serier eller så! =)


Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Hmm, jag provade med att läsa en läkarbok om olika sjukdomar för några år sedan,.jag hade nästan samtliga sjukdomar som fanns med i boken,.sjukt värre. Men, tips om rolig läsning,.läs vakttornet, Jehovas vittnen och deras budskap är roligt, nästan lika roligt som att titta på målarfärg torka, man somnar gott med en tom huvud efter 2 minuter. Ang musiken till mina låttexter,.mest handlar det om goth/love metal,nå´t liknande som tex HIM. Ha det, och undvik alla hälsotidningar,.man kan bli sjuk av mindre. XOXO.

2009-11-04 @ 19:52:19
URL: http://thepirateway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0