Gruppterapi



Jag har inte nämnt det förut, men förra tisdagen så började jag i en gruppterapi
som går i hand i hand med det jag och min terapeut håller på med.
Schematerapi kallas det...
Orkar inte förklara vad det innebär, men är ni intresserade så kan ni ju googla det.
Well...egentligen har jag sedan flera år tillbaka bestämt mig för att aldrig igen gå i någon mer gruppterapi p.g.a tidigare jäkligt dåliga gruppterapierfarenheter som gjort att det faktiskt blivivit ännu sämre för mig efter det =/
Det här fick dock bli ett undantag eftersom jag känner att jag fumlar efter varenda lilla halmstrå till att någonting någongång ska kunna få mig att må bättre och få ett skapligt liv.
Hoppet är inte stort kan jag säga, men kan det här hjälpa mig minsta liiiiiiiiiilla så är det väl värt det?!?
Känns dock inte så efter första sessionen =/
Men det är ju bara sex gånger till det här så, värre och längre saker har jag utstått!
Jag är bara så rädd att det just bara kommer vara något vidrigt jobbigt som jag ska stå ut med tills alla gånger är över och att det inte ska ha gett mig mer än just de här gångerna att stå ut.
F-n det är så mycket jag är rädd för ska ske i gruppen, sådant som har hänt i de andra gruppterapierna.
Det drogs liksom redan i gång första gången en massa skit och sättet jag blir på i grupp...
Allting blir bara kaos inom mig.
Huhhhh!
Hoppas hoppas att det kommer att bli/kännas bättre i dag...
Ska snart i väg!
Jag är snyggare än jag någonsin brukar vara i veckorna på den här terapin, orkar ju aldrig sminka mig annars...men nu så =)
Vågar inte gå dit osminkad nu när jag börjat heller...
By the way, så går det en kändis i min grupp....känns lite konstigt, men det måste ju vara värst för henne, jag skulle verkligen inte vilja byta plats med henne....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0