Solhelvete

image48
Hatar det här jäkla solhelvetet!!!

Tål ju inte solen alls och alla solskydd jag har använt hitills i mitt liv har det funnits en massa nackdelar med...
Får jag inte dålig hy, med finnar och pormaskar av dem eller kritvit glänsande hud som på en dödssjuk så hjälper de inte bra eller så blir huden torr av krämen eller så blir jag allting samtidigt...
Hur kul är det liksom att gå runt i vår/sommarljuset som lyser upp allting och visar alla skavanker mer än någonting annat och ha dålig hy på kuppen?!?
Nä, inte kul kul alls!

Betakaraotentabletter har jag ätit också, både utskrivna starka av hudläkare och sådana jag har köpt själv, visst de har hjälpt mig, men med kostnaden att min redan så överkänsliga mage blev ett konstant helvete av tabletterna..
Så, nej det är inget alternativ.

Hatt, ja det använder jag även fast jag mest hatar det eftersom det inte är mitt val, inget jag ofttast trivs i ,ett måste snarare...
Nu hjälper inte ens det nämnvärt när jag har klippt av mig håret som skyddat en hel del längs ansiktet tidigare....
Well.....blir så less, arg, frustrerad och vill bara att sommaren är över fast den inte ens har börjat riktigt än.
Samma visa varje år och då har jag inte ens gått in på allt annat jobbigt med sommaren....

Kommentarer
Postat av: lakritz

Hm jag äter sånna men inte av just det märket... SKanske ska testa o byta!

2008-05-10 @ 13:05:03
URL: http://lakritz84.blogg.se
Postat av: Cecilia

Jag kör med keps och solglasögon. Jag tål inte alls sol, börjar kräkas och hålla på... :(

Men solskensväder är fint. :)

2008-05-11 @ 15:40:12
URL: http://redseal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0