Påskfirande

image97


Glad påsk!
Vad har ni läsare för er så här i påsk då?

Är det mycket traditioner och så?!?
Kanske har ni hittat på egna traditioner?!?
Det vore kul och höra vad ni hittar på i så fall!
För min del har det inte varit något särskilt påskfirande och brukar väl egentligen aldrig vara heller.
I går var jag och brorsan hos syrran och käkade lunch
visserligen, men absolut ingen påsklunch...
Brorsan gjorde förrätten;  Avocadosoppa, syrran huvudrätten bestående av qinoua, kikärtsbiffar, och en stekt röra med champinjoner och lök, medan jag gjorde en efterrätt med citronfromage och blodapelsinsgarnering.
Att vi sågs hade väl egentligen inte så mycket att göra med att det är påsk ens, mest för att brorsan och syrran har varit bortresta och att vi skulle ses lite därför.

Det var väl egentligen en riktigt dålig dag för min del att umgås i går,
Redan när jag gick upp på morgonen kände jag min alldeles snurrig och svimfärdig och hade hjärtklappning....
Var på helspänn sedan och min tolerans i princip allt var nästan obefintlig.
Väl inne hos syrran blev det en massa irritationsgnabb mellan oss båda och höga röster som ledde till att jag drabbades av andnöd, pallade liksom inte...kände att jag skulle få psykbryt, d.v.s börja storgråta, få någon ångestattack, säga grejer som jag skulle ångra eftertåt o.sv....
Så jag tog ett lugnande piller, vilket jag helst undviker, men ibland måste jag verkligen...
Sedan gick dagen åtminstone ok även om jag var jäkligt trött, vilket jag skulle ha varit vare sig jag hade tagit ett piller eller inte.

Well, det var den påskaftonen kan man väl säga....

Kommentarer
Postat av: victorias

Glad påsk till dig med! Jobbigt det lät med psykbryt... ångestattacker har jag hört inte är så ovanligt förekommande bland yngre längre...!

2008-03-23 @ 17:36:22
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0