Maktkamp i familjen

Det pågår en maktkamp mellan mig och min syrra......
Jag har inte sett på det så förrän min terapeut konstaterade det i dag och även att den maktkampen har försigått mellan mig och farsan ända sedan jag var liten....

Det måste få ett slut, för jag står verkligen inte ut med den här skiten.
All jäkla ilska och irritation det här leder till hela tiden ger mig en jäkla massa ångest, stress och sprängfärdighet inombords......jäkligt tärande.

Det jag kan göra är ju att ändra mitt sätt att möta min syster på (ja, även min farsa förstås)
Inte så jäkla lätt dock, som det är nu är det som om båda hela tiden ska ha rätt och är så jäkla stolta hela tiden.
Vi krokar liksom i varandra och gör kedjan bara starkare och längre i en jäkla aggresiv spiral.
Varje gång det börjar så här måste jag försöka lägga ner att haka i kedjan, börja säga i från, säga att vi inte kan ha det så här, jag orkar i allafall inte med det mer o.sv...
Det måste gå och jag ska verkligen göra mitt bästa fram över................................


image100
En bild jag tog från Årstabron i går, schysst ismönster tycker jag.....fast finare i verkligheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0