Läkarångest

Woaah!

Känner mig helt uppspelt och skakis, fast gladnöjd! = )

Detta bara på grund av att jag faktiskt har ringt min husläkare för en tid!

Alltid blir det så här, all denna jäkla läkarångesten, för att inte tala om ångesten väl i väntrummet ......huuuh!

Var helt i uppror av ångest, svettades och magen ja...shit när jag satt i telefonkön till läkaren nyss och under tiden vi pratade, men sen blidde det så här som sagt!

Borde ju ha ringt för läänge sen ang det här med att jag svettas som en gris på nätterna, har ju trots allt varit så i ungefär ett år nu..

Orolig för vad det är har jag ju varit hela tiden och nätterna är ju inte särskilt roliga om man säger så...

Tänk om jag har hamnat i ett väldigt tidigt klimakterium?!? Det och att det skulle vara ett tecken på någon väldigt allvarlig sjukdom skrämmer mig allra mest.

Har läst på lite och det kan ju vara så att det är överfunktion av sköldkörteln, i så fall är det ju inte så svårt att åtgärda i alla fall.

Fast med mig brukar det ju sällan vara så okomplicerat, så då är det säkert något annat! = (

Har i alla fall en tid första april bokad nu! =)

Han hade läkarstudenter då dessutom, men jag bryr mig inte, det är snarare bra för då brukar ju läkarna bara vara bättre och noggrannare.


Nä, nu ska jag käka blåbär!  =)
Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: lakritz

Kommer givetvis fortsätta läsa din blogg! =) Håller tummarna för att allt går bra hos doktorn i april, men det tror jag nog att det gör! Jag har ju lika mycket läkarångest som du så jag vet hur det känns. Lite därför jag slutat blogga nu. Allt går åt fanders och man tappar orken. Har inge kul att skriva liksom...

Jag minns inte om det var så att du äter antidepp....? För svettningar är ju en biverkning så det kanske kan vara det i så fall?? kram på dig!

2008-03-22 @ 18:06:41
Postat av: Tankar...

Kul att du fortsätter läsa =) Tack för tummarna, de kommer jag sannerligen behöva inför läkarbesöket!
Tråkigt att höra att det går åt fanders och att du tappar orken,men jag förstår vad du menar....hoppas att det går åt ett ljusare håll snart i allafall! Det känns ärligt talat inte som om jag har något särskilt kul att skriva om heller, vill ju inte bara skriva en massa negativt liksom...fast det hade ju varit så oerhört mycket lättare...

Jo, jag äter antidepp och har gjort det i snart tre år.
Jag har disskuterat det här med svettningarna med min psykläkare och han anser att det inte har med medicinen att göra.
Husläkaren tyckte inte heller det när jag ringde och boka tiden.
Grejen är ju att man får sådana biverkningar i början och inte efter ett par års medicinering.
Annars hade jag också trott att det kunde bero på medicinen.

Kram på dig själv! =)

2008-03-23 @ 11:43:57
URL: http://tankarsombankar.blogg.se
Postat av: lakritz

Du kan svara i din egen blogg för säkerhets skull! =) Nej precis... Jag brukar ha humöret uppe ändå, men just nu kom den en svacka man inte hade räknat med och då känns det bara så tråkigt att sitta och beklaga sig i bloggen. Vill ju inte framstå som världens största butter =P

Ok då förstår jag! Hm... Ja jag hoppas verkligen du får ordning på det där för det låter ju inte alls kul. Lite tidigt att hamna i klimakteriet också kanske =P

2008-03-24 @ 09:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0