Ska äntligen näspiercas =)


NU nu nu ska det ske har jag bestämt!
Ja, jag ska äntligen gå och pierca näsan =)
Näsvingen alltså, ingen tjurring på mig inte ;)
På  Swahili Bobs´ i Vasastan ska jag och göra det.

Ringde först till ett annat ställe där de i huvudsak pysslade med hår och hudvård, men även öron och näspiercing.
De verkade inte särskilt seriösa kan jag säga...
Den första fråga jag ställde var vad för typ av smycke man får i näsan.....hon jag pratade med visste inte och skulle gå och fråga någon som visste mer...
I bakrunden hördes en massa hysch pysch och viskningar , hörde bland annat att tjejen sa:
Vad ska jag säga?
Sedan fick jag prata med en annan tjej som för det första inte ville svara på min fråga,  ja hon ville inte prata om deras percing över huvudtaget utan tyckte att jag skulle gå till en riktig piercare i stället eftersom man lätt får infektioner annars.
Ehhhhhh?!?
Hmm.... =/
Kändes som om de trodde att jag var någon undersökande reporter eller något och att de därför inte ville kännas vid sin piercing som inte var seriös och bra?!?
Fick precis samma vibbar som när jag ringde till Smittskyddsinstitutet en gång och frågade lite om influensavaccin.
De var också var väldigt undvikande och misstänksamma, de frågade mig till och med om jag var journalist eller liknande....Ha ha!





Kommentarer
Postat av: Cecilia

Det är fint med piercing i näsan!



Skulle gärna vilja ha en själv, men jag tänker alltid på hur äckligt det skulle bli när jag är förkyld...

2008-07-09 @ 12:04:30
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0