Bananmask



Jag gillar ju det här med färska hemmagjorda ansiktsmasker
och använder mig inte av något annat nu förtiden.
Varför?
Jo, jag vet ju vad jag lägger på huden, att det är färskt och fräscht och kan undvika en massa dåliga konserveringsmedel och annat skräp som vare sig är bra för vår hud/kropp eller miljön, dessutom är det lätt att göra och billigt! =)

Jag har provat på lite av varje vad det gäller frukt och grönt , men banan har jag faktisk inte provat än konstigt nog och tänkte därför testa en bananmask i kväll.

Bananens egenskaper på huden ska visst vara dessa:

♥ Ger mycket näring till huden
♥ Verkar uppstramande
♥ Rengör porerna
♥ Stärkande
♥ Mjukgörande


Recept
Mosa 1 banan och blanda i lite citronsaft.
Ställ i kylen en liten stund.
Fördela över ansikte och hals.
Låt verka 30 min. Skölj av.

Lätt som en plätt!  =)







Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hur blev det? Funkade det?

2008-07-02 @ 14:00:08
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0