Nu tar jag i med hårdhandskarna!

Det var ju faktiskt meningen att jag skulle återuppta mina kreativa sidor och även ge bildbevis på det här, det var ju i allafall tanken.....
Än har ju detta inte hänt , jag har ju bara visat ett gammalt stenhjärta jag har gjort (2ggr!) och det skapade jag ju liksom för över 5 år sedan!

Nä, nu får det banne mig vara nog!
Nu ska jag ta i med hårdhandskarna och återerövra mitt skapande och skaparlust!

Den här boken har jag precis beställt för ynka 37kr (utan fraktavgift) på Adlibris.se

Kreativitet, författare: Osho


image23 

Om boken

För att vi ska kunna frigöra oss från ett efterhärmande och regelstyrt beteende och istället bli kreativt nyskapande och flexibla, krävs en djupgående förändring av våra attityder gentemot oss själva och våra förmågor.

Den som skapar kan inte följa den upptrampade stigen. Han eller hon måste söka sin egen väg, måste hoppa av från mobbmentaliteten, från den kollektiva psykologin, menar Osho. Man kan bara vara kreativ om man är en individ.

Kreativitet är en handbok för dem som förstår behovet av att införa mer kreativitet, lekfullhet och flexibilitet i livet. Det är en manual för hur man lär sig tänka utanför ramarna och för hur man lär sig leva inom dem likaså.


Ja, det låter ju bra, eller hur?!?




Jag har även ringt bibblan nyss och bett dem lägga undan dessa två böcker till lilla mig....


image24 Vad du än tänker, tänk tvärtom av : Paul Arden

Om boken


I sin uppföljare till succén Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli uppmanar Paul Arden oss att se på livet på fel sätt. Att vrida på perspektiven och tänka tvärtemot hur vi brukar tänka. Få oss att inse varför de dåliga besluten är bättre än de goda och varför risken är vår säkerhet i livet. Det handlar bara om att våga göra tvärtom!


Ja, det borde ju också vara något för mig som tänker en så jäkla massa mörka och destruktiva tankar hela tiden.
min terapeut har ju dessutom sagt till mig att tänka mer tvärtom så......

Dags att göra det nu!




Sist men säkert inte minst har bibblan lagt undan denna bok åt mig:

image25 Höj din självkänsla med kognitiv beteendeterapi av : Melanie Fennell

Om boken

Höj din självkänsla med kognitiv beteendeterapi förklarar vad låg självkänsla är och innehåller ett komplett självhjälpsprogram. Steg för steg presenteras metoder för att bryta negativa tankemönster och ersätta dem med ett tillåtande, accepterande förhållningssätt.

Låg självkänsla påverkar livets alla delar, i familjen, på arbetet och socialt. Resultatet av ett aktivt arbete med övningarna i denna bok kan vara en mer balanserad självbild och en växande självrespekt.

Åsa Nilsonne, författare, psykiater och psykoterapeut har skrivit bokens svenska förord.



Hoppas hoppas att den kan vara till någon hjälp för mig med och inte för invecklad och jobbig...
Texterna om böckerna är tagna i från Adlibris.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0