Väninna sökes......

Du behöver en väninna!

Det sa min terapeut till mig i dag....

Precis som om jag inte visste det då?!?

Självklart vet jag det, men hur det ska gå till vet jag där emot inte?!?

Att verkligen bli vän med någon som jag trivs med, tycker om, kan ha kul med, kan prata med, litar på och sådant alltså...............och som givetvis känner likadant för mig....
Sådana vänner växer ju verkligen inte på träd!

Tyvärr!

Det var länge sedan jag släppte in någon ny person i mitt liv nu, flera år sedan faktiskt.
Där emot har jag tvingats kapa kontakten med en och annan och även blivit sviken "dumpad" av den vän som jag har känt längst i hela mitt liv och nog har har haft de roligaste stunderna med....
Jag vet inte om jag ska kalla henne närmsta och bästa vän, för jag kan nog tragiskt nog inte säga att jag någonsin har känt så för någon.
Där emot kände hon och flera andra sådana stora känslor för mig.

Jag och terapeuten måste helt klart prata vidare om det här med en ny vän.....
Det är ingen liten sak för mig med en massa i bagaget som dessutom inte träffar folk särskilt naturligt nu för tiden.

Ingen ny manlig vän bara, jag vet ju hur det blir redan liksom...
Det kommer alltid till ett stadie när det visar sig att de vill vara mer än vänner, är kär i mig och så....
Tyvärr har jag aldrig känt så för dem.

Det räcker med min killkompis jag har nu som egentligen vill ha mer än vänskap och därför gör hela relationen så mycket mer komplicerad.

Aghhhha!

Relationer alltså!!!!


Kommentarer
Postat av: victoria

Vad konstigt det känns, jag kan inte relatera till det där. Alltså, jag menar inget spydigt, utan jag tycker bara att det är så intressant att du aldrig haft starka känslor för en vän... hm. Vänner är bra att ha, jag vill ha "skrivvänner/mailvänner" det är nog mycket därför jag har blogg!

2008-02-07 @ 14:19:28
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0