Testar Dr Hauschkas rengöringsmjölk.....

I kväll ska jag prova Dr Hauschkas rengöringsmjölk som jag köpte en liten provförpackning av i dag.
Egentligen är jag inte mycket för rengöringsmjök utan föredrar löddrande ansiktstvätt eftersom det känns renare då, men samtidigt känns huden torrare av det och det är ju ingen hit.
Nu ger jag i allafall den här rengöringsmjölken en chans efter att ha pratat lite med en kvinna som säger att både hon och alla hon känner som anväder Dr Hauschka har fått mycket finare hud.

En intressant sak som hon berättade var att Dr Hauschkas produkter är avsedda att använda på ett lite annorlunda sätt än vad många gör, nämligen så här:

På kvällen tvättar man huden men låter sedan bli att smörja in huden med någon kräm eftersom det ger huden chans att "luftas" och ta hand om sig själv.
På morgonen där emot smörjer man som enda gång per dag in huden och skyddar den mot dagens påverknar utifrån.
Första veckan kan man känna sig torr i huden särskilt på kvällen när man inte smörjer in sig som vanligt, men det gäller att inte ge sig för efter en vecka så att huden vänjer sig och blir jättefin sedan.

Well...jag ska prova och se hur det är!
Är det någon som har provat detta förresten?



image74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0