Klassiskt för hälsan

Denna dag invigs med en hög disk till den klassiska samlingen jag lånade av brorsan igår :


                                        The most relaxing classical album in the world ever 
                                       
(snacka om att ta till starka ord för ett samlingsalbum)

                                                         image42                                    



Tro nu inte att jag lyssnar på klassisk musik vanligtvis!

Nä nä nä, så fel ..... så fel ni har då......

Jag vill lära mig där emot, lära mig att tycka om det och inte bara bli stressad som en dåre av alla pampiga stycken eller känna mig väldigt nedstämd av de lugnare.......

Jag måste också erkänna att det finns en hälsoanledning till det ..
Så är det med mycket som jag försöker ta mig för.

Det är ju bra, man ska ju må bättre av det o.s.v.... sådant tänker jag en massa........
Många gånger är det för mycket av den varan och alldeles för lite lust, ingen som helst lust många gånger ens.

Klassisk musik ska ju vara vara bra för hjärnan, göra en intelligentare, att man får lättare att lära sig.
Det sägs ju att det är bra musik att plugga till.....

Jag har nog inte gett klassisk musik en riktig chans tidigare, ska försöka göra det nu.
Blev inspirerad och måmind av Victoria som skrivit i sin Blogg om sitt lyssnande på Beethoven och hur mycket hon njuter av det.
Tackar för inspirationen om du läser det här  = )

Victorias blogg
http://svartvitlila.blogg.se/

Diskandet kändes förresten inte alls lika trist och hatstressande till klassisk musik som annars  = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0