Honey honeylove



Att jag inte tänkte på det tidigare?!?

Honung är ju så jäkla bra till huden och jag har ju använt det som ansiktsmask m.m i hur många år som helst.
Det är ren skam att jag inte tänkt på att jag ska använda det till mina hudsprickor som jag alltid får på fingrarna så här vintertid......
och till fötterna....
Ja, till hela himla kroppen.....

Nu har jag i allafall använt en liten klick honung varje gång jag har smörjt in mina händer, ja blandat det i handkrämen helt enkelt, redan är mina sprickor så jäkla mycket bättre =)
Det finns många andra fördelar med honungen också, förutom att den är skitbra för trött och infekterad hud t.e.x.
Den är till exempel värmande, vilket gör den perfekt för mina frusna fötter....ska prova det myyyycket snart!
Får nog se upp så att jag inte blir en honungsmissbrukare nu ;)

Här är en länk med lite mer honung och hur den till och med används inom sjukvården i Usa =)
www.nyfikenvital.org/?q=node/1467



Kommentarer
Postat av: Brandon Lee

Honung är gott och säkert bra för huden,men man bör nog undvika att använda det utvärtes under sommarhalvåret med tanke på getingar,de flyger rätt så snabbt! Ha det fint.

2008-12-08 @ 21:24:28
URL: http://deaddogdump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0