Så lär du dig älska din kropp



Ja, i dagens sjukt utseendefixerade samhälle där det nästan verkar som om ingen tycker att de duger som de är behövs verkligen råd som gör att man kan tycka bättre om sig själv.
Jag ska försöka följa de här råden som sex och relationsexperten Calle rehbinder ger för att hjälpa människor att ändra sin kroppsuppfattning jag läste på expressens hemsida idag, kanske är något för dig också?

Här är hans råd - så lär du dig att älska din kropp.

1. Flirta med spegelbilden

Ställ dig framför spegeln varje morgon, le, och säg "god morgon snygging". Det kanske känns töntigt i början, men du börjar automatiskt programmera om ditt tänkande kring din kropp. Dessutom, känner du dig attraktiv blir du attraktiv!

2. Ös komplimanger
Ge komplimanger till människor i din omgivning - ofta. Du ser dig själv med snällare ögon om du övar på att se det fina och positiva hos andra människor. Det gör dig stark och glad - och det du ger får du tillbaka!

3. Var stolt
Om någon ger dig en komplimang, slå inte undan den. Tänk på den som en present, tacka, le varmt och bekräfta komplimangen. Tro på det positiva andra säger om dig. Sträck på ryggen och älska din kropp, eller låtsas åtminstone som att du gör det.

4. Jaga bort kritiska rösten
Om du jämför dig med andra utifrån tankegången att alla ser bättre ut än du, bör du genast sluta. Dina nedvärderande tankar är inte sanna. Det du tycker är fult tycker någon annan är snyggt. Det finns inget facit. Pröva tanken att alla är perfekta.

5. Kroppen är din bästis
Se på din kropp som ett fantastiskt redskap som är med dig livet ut. I stället för att låta den lida genom hårda dieter och taskiga tankar, tänk att du inte klarar dig utan den. Skriv upp det som du tycker om med din kropp och fokusera enbart på det.


Texten kommer i från:   http://www.expressen.se/halsa/1.1276559/sa-lar-du-dig-att-alska-din-kropp


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag älskar min kropp, och jag är skitsnygg. ;) Finns knappt något jag skulle vilja ändra på (förutom brösten, men det är mest för att de är så olika och jag skulle vilja jämna ut dem liksom), tycker om mitt skandinaviska utseende.



MEN när jag ser foton på mig själv håller jag ju på att dö. Jag ser ju skitfet ut, och med små grisögon. Jahapp. Så jag struntar i att se bilder, och lallar vidare och tycker att jag ser bra ut (och suger åt mig av komplimanger).

2008-09-02 @ 11:30:27
URL: http://redseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0